Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Friday, August 20, 2010

Sahur Pagi Ini

Macam biasa pukul 4.30 pagi kita orang bertiga (aku, abah dan mak), dah berkumpul dimeja makan...air tea o panas beserta lauk yang dipanaskan dah pun disediakan...niat dipasang, kami pun mula makan....

Tiba-tiba tengah syok aku menikmati asam pedas yang abah buat, mak tanya aku..."Rasa-rasanya leh tak masak asam pedas?", aku jawab.."Ntah, boleh la kot tapi tak sedap sangat agaknya.." "Kena belajar, mana tau jodoh kau ngan orang Melaka, asam pedas ni lah esok disuruh kau masak.." mak sambung tanpa melihat muka aku, yang dah terkedu..."Abah tau linda kecik suka makan asam pedas ni, dulu orang bawak masa mak masak tapi letak ikan patin...licin..abah tambah daun kari sikit kan...sedap lah bah..."aku alih tajuk perbualan tanpa toleh kiri dan kanan....dan saat tu aku berjaya buat sementara.....

p/s: Mak malam tadi tido mak mimpi apa ek?

8 comments:

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

hehe..

dah hint tu..ada calon kot.


*puas dapat makan masak asam ikan parang mak minggu lepas..

* mak &arwah ayah orang Melaka tau..

Aku adalah aku said...

Ikan Parang memang sesuai kalau masak asam pedas....

Mmg xde calon..hehehehe, mengingatkan aku cara halus namanya...

Dulu study kat melaka 3 tahun

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

untung masih ada kedua orang tua

Aku adalah aku said...

Alhamdulillah..

x dpt bygkan hidup tanpa diorang

*minggu ni aku melo..

pensel kayu said...

sahur makan lagu wali band cari jodoh..

Aku adalah aku said...

Hehehehe.....

Anonymous said...

tapi org melaka masak asam pedas kena tambah kerisik kelapa sikit, baru kuah pekat, lagi sedap kalau cicah roti bai... :0
mummy cantek

Aku adalah aku said...

MC: Roti bai tu macam roti arab tu eh?