Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Monday, August 30, 2010

Bermula 11.00 PM Hari Sabtu....

Puasa dah 18 hari ditolak 4 hari aku cuti, maka 14 hari dah aku berpuasa...agak letih tapi hati aku seronok, walaupun ada terselit sikit kisah duka...tapi yang duka aku lupakan..biar aku simpan jauh-jauh dilubuk hati...

11.00 pm : Drama di TV1 satu baru je habis...tajuk cerita Azan..kisah Lisa Surihani sebagai Rossa kembali ke pangkal jalan...tapi tak mo citer pasal tu...masa ni aku masih lagi mamai..rupa-rupanya tertido sekejap tadi...Yang lain-lain dah masuk bilik..tinggal aku ngan si kecik Hazim...tak nak masuk bilik sebab nak tengok tv, terpaksa lah temankan dia layan Fukuochan ngan Astro Hitz...macam mana la dia boleh minat ngan tengok Hitz... Bila aku pujuk dia masuk bilik tido, dia kerutkan dahi pandang aku ngan tajamnya...hish budak kecik nih....

12.00 am : Berjaya pujuk Hazim masuk bilik atuk dia...selimutkan dia, dan aku pun masuk bilik sambung bilik bukak laptop..ronda-ronda blog, blog favorite aku tak update2 lagik...hmmm...teruskan meronda-ronda sampai pukul 2.00 pagi...dan tido...

4.30 am : Abah panggil bangun sahur...aku makan, kami semua makan...kesian tengok  Abang Long (Haziq)...sambil suap nasi mata pejam...sampai lah nasi abis...kesian betul, walaupun dipaksa habis jugak dia makan....aku tunggu dia sampai habis makan...kemas meja, basuh pinggan sampai kul 5.10 pagi, ajak abang long tengok citer Fatimah Najwa sambil tunggu subuh...

6.00 am : Mandi, solat subuh...jenguk abang long...dah lelap dia atas sofa kat hall...bangunkan dia suh masuk bilik, tak nak plak...tak lama abah balik dari surau, tengok abah dah baring sebelah Abang Long kat hall...aku teruskan masuk bilik dan macam biasa tengok laptop surf apa-apa yang patut...

7.30 am : Mata dah tak leh tahan...ngantuk sesangat..tido sampai kul 9.30 pagi...pastu dengar riuh rendah...si hero-hero kecik dok main basikal..dan Abang Long dah bukak pose..alasan sakit dada...hish budak ni...

3.00 pm : Masuk dapur..siap-siap masak, kuih badak berendam, masak lemak ikan keli, goreng ikan, siap-siap tuk Abah goreng sayur...

6.00 pm : Masak Nasi, mandi..solat...panggil si kecik suh mandi...bangunkan Abang Long jugak...pujuk suh mandi...mak aih susahnya nak bangunkan dia...dorang dah siap mandi siap-siapkan pastu dah mula hidang tuk bukak pose...

7.20 pm : Bukak pose, kemas-kemas, solat...siap-siap masukkan beg semua dalam kete...salam mak, cium mak, salam abah, cium abah...hati sedih...Hero-hero kecik senyap je kat belakang...adik drive...kul 10.00 malam sampai umah Aam..borak-borak, kul 11.00 malam baru gerak balik umah adik antar...

11.15 pm : Sampai umah, tengok umah gelap...ooohhh lupa, Ntot ngan Dz cuti so dah balik ke sarang masing-masing...dok sorang-sorang...tepon BKG ajak datang teman sebab hati rasa sunyi...borak-borak sambil upadate blog...

p/s : Hati sedih wooo...ari ni sahur sesorang...takde dah air milo Abah....


10 comments:

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Elly,

alahai ko ni....
aku pun ikut sedih..

Pape pun take good care eh..


p/s: sibuk melanda di rumah. tak on PC malam2.. bila dah ok kita YM tau..

LaiLiE iZaNi said...

huhuhu, trse gak esk dh nk blk kl, xdpt dh sahur ngan mak kt umh...waaaaa...sgt3 mls nk blk kl...=(

Aku adalah aku said...

Reen;

Sayu Reen...balik2 je orang takde kat umah..sahur sorang2...

ok nanti2 bila kau dah tak bz leh la kita borak2....

Jaga diri ek...

Aku adalah aku said...

Lailie;

Kat kampung jugak ek...rasa lama lagi nak balik kampung walaupun minggu depan je lagi...

Unknown said...

memang sedih bila tidak tinggal bersama ayah dan ibu..terutama bila time berbuka dan bersahur.

apa nak buatkan..sabar ajerlah yer

Aku adalah aku said...

Kak Ina KL;

Ni jap lagi nak berbuka..ni pun dah start sebak sorang-sorang....

hentakbelipat said...

pehh diari satu hari..hehe saho satu hari je xpe

Aku adalah aku said...

Hentak Belipat;

Hehehehe..dah namanya diari satu hari...satu hari la sahonya

aNIe said...

Alahai elly..sayu je ayat terakhir tu...

Takpe insyaallah ... mungkin satu hari nanti...adalah yang menemankan bangun sahur tu...

Aku adalah aku said...

Kak Anie;

InsyaAllah kak...InsyaAllah....