Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Wednesday, August 04, 2010

Dia Satu Dalam Sejuta....

Dia satu dalam sejuta...mesti tertanya-tanya...siapa dia tu? VVIP mana? Pemimpin mana? Ahli Politik ke? Jawapannya bukan...tak betul tu....semenjak dua menjak aku selalu lepak dalam sarang aku ni...aku memang suka je nak update blog aku ni...aku rasa kalau aku rajin harus dua, tiga entry satu hari...hehehehe

Ari ni, saat ni, aku nak tulis tentang dia yang sangat aku sanjung, yang selalu aku jadikan contoh, yang paling aku hormati dan yang paling aku sayangi....zaman sekarang ni aku rasa susah nak cari orang seperti dia, hmmm kot aku ada berteman rapat pun nak cari ciri-ciri macam dia memang susah...ye lah betul tu mana ada pelanduk dua serupa...bukan nak cari betul-betul serupa..apatah lagi yang macam pelanduk...hehehehe....

Mak aku ada cakap bila aku berborak dengan dia...macam aku buat survey la tu...konon tanyakan orang yang lebih pengalaman hidupnya dari aku...itu semua rezeki...mungkin rezeki mak aku dikurniakan seorang suami yang memang penuh tanggungjawab...sejak mak kena strok...abah (ye dia la yang aku cakap satu dalam sejuta) yang amik semua tanggungjawab...pendek kata abah dah jadi super power surirumah tangga...bukan senang nak cari suami macam ni...inilah baru dikatakan susah senang tetap bersama...pendek kata dari keje memandikan mak sampailah semua keje-keje umah yang ada abah yang buat...ni tambah aku pulak yang baru lepas operation....makan minum aku pun dia kena jaga...kadang-kadang aku kesian, aku ada juga wat keje2 kecik sendiri...tapi kena marah...degil katanya...tunggu sihat betul katanya...hehehehe...abah aku sekarang ni dah terror memasak...tapi abah dari dulu memang pandai memasak...cuma sekarang ni lagi pandai...contohnya semalam abah masak gulai lemak ikan masin dan pucuk ubi...mak aihhh sedap sangat2...nasi minyak, nasi goreng, mi kari usah cakap lah....memang thumbs up....basuh kain, lipat kain, kemas rumah semua abah buat..tau tak abah tu ada penghidap kencing manis, darah tinggi, jantung, paru-paru problem dan baru-baru ni abah kena kuning...dalam ada penyakit-penyakit tu abah tetap gak mampu jalankan tanggungjawab dia...banyak dugaan abah, akhir tahun lepas abah baru je menjalani pembedahan buang jari kaki kelingking dia sebab kencing manis...alhamdulillah abah pulih....lepas tu lah mak kena strok....dan abah amik alih semua keje2 yang penah mak buat...susah aku nak terangkan dalam diari ni macam mana abah tu...cuma yang aku boleh cakap abah memang satu dalam sejuta...

Sekarang aku rasa susah nak cari lelaki macam tu....ada tu ada...tapi susah sangat...cuma aku dapat lihat adik beradik aku yang lelaki ikut perangai abah...ringan tulang tolong bini-bini diaorang tak kiralah jaga anak ke, tolong masak ke....cuma belum sampai tahap abah je....hehehehe...
p/s: kalau ada anugerah ayah mithali, aku memang nak calonkan abah....ada tak?



2 comments:

RaFFLeSiA MeRaH said...

salam...kenal aku lagi tak?? sori bebyk blog ko ilang sementara dari blog aku...mlm td tergerak hati baca komen2 lame...terjumpa blog ko, try klik, rupanya masih aktif, dan aku terus add masuk list blog aku....dah terror rupanya ko menulis, apepun dugaan dlm hidup satu perkara yg bukan calang2 org boleh merasa...ko antara yg bertuah...ujian tu satu rahmat yg turunkan utk hamba yg disayangi, tgk la org x der ujian, nak dekat diri dgn tuhan pun payah...so, bersyukur dgn setiap ujian yg diturunkan tu....ok...

aku skrg dah boring skit nak update blog, kdg2 dah x der idea nak berblog, entry pun x tau nak bubuh entry aper...skrg ni aku aktif berfacebook jerk...huhuhu...

Aku adalah aku said...

salam...mestilah aku kenal kau....no tepon kau pun ada aku simpan...kalau betul la yg 017....tulah aku selalu gak belek2 blog kau...tapi dah lama gak kau tak update kan...dua tahun ni dugaan tuk aku besar2...tapi alhamdulillah semuanya ok2 belaka....makin comei makin berseri kau ek...update lau blog kau tu....