Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Thursday, August 26, 2010

Mak Senyum Je....

Ye aku bukan pekerja kerajaan......tapi mak, abah ngan adik seronok la...mak tak tengok berita...abah tak tengok berita...adik? aku tak tau..sebab dia takde kat sini....tapi aku tengok berita tadi...

Mak duduk tengok tv ngan aku lepas abis berita...abah pegi surau macam biasa..."Mak orang kerajaan ngan orang pencen dapat duit raya...RM500 lagi tu...." "Ye ke...syukur...ada duit raya...tapi betul ke?" Mak tanya aku macam tak percaye...aku jawab..."Iye mak, sebelum raya mak dapat la..." Mak senyum...Abah balik, mak terus panggil dan tanya abah dan abah terus sahkan berita itu benar....mak senyum lagi...tapi yang paling penting abah dah bayar zakat fitrah untuk kitaorang bertiga...kamu dah? Aku bersyukur, sekurang-kurangnya sedih mak petang tadi bila dia cakap aku balik Shah Alam nanti bimbang aku sakit siapa nak jaga lenyap...dah ye mak jangan sedih-sedih dah....

 p/s : Adik...bila nak ajak kakde shopping ni?


11 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

cakap pada mak gua kan ada

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Bolehlah ajak mak ko gi shopping raya..


btw,YM aku

fizrin37@yahoo.com

hentakbelipat said...

pehhhh..cam gini kene balik umah awal

Aku adalah aku said...

Brutal;

Mak dah jawab...tengok blog cucur...hehehehe

Aku adalah aku said...

Reen;

Mak aku mana larat nak shopping...dia still lagi bertongkat 4...wakil kat aku je lah...

nanti aku add kau ek...

Aku adalah aku said...

hentakbelipat;

Sila balik sebelum tawaran tamat...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Serius ke mak ko.. Citer sikit boleh ?

Sowi, aku tak tahu.

Aku adalah aku said...

Reen;

Mak aku kena strok dah 6 bulan, punca mak aku jatuh, terus tak leh nak bangun...tapi syukur kitaorang cepat-cepat bawak dia pegi buat rawatan alternatif macam cuci darah dengan ozone terapi...sebulan lebih mak ngan abah aku tinggal kat umah aku sebab masa tu abah aku pun baru lepas potong jari kaki dia sebab kencing manis...

Kitaorang panggil orang buat phisio kat rumah so alhamdulillah mak boleh bangun dan berjalan tapi gunakan tongkat...cuma sekarang ni tangan kiri dia je lagi tak berpaa kuat dan masih lagi berubat...

Tu sebab kalau kau baca blog aku, abah aku yang buat semua keje2 umah, dan tu juga sebab mak aku selalu je sedih dan sensisitf...

Sebak plak aku bercerita ngan ko nih...takpe kalau ko balik pahang meh la singgah kat umah aku...

sahromnasrudin said...

salam ziarah dan selamat berpuasa..syukur rezeki datang bergolek kat org kerajaan

Aku adalah aku said...

Sahrom;

Terima kasih kerana masih menziarah...

Tu lah rezeki kan....bodek adik yang bongsu nih....

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

takde apa yang berlaku lepas buka ada kot