Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Tuesday, August 17, 2010

Rutin aku...

Dah nak masuk 3 hari aku berpuasa walaupun aku masih lagi dalam proses penyembuhan operation ari tu...Alhamdulillah aku tak mengalami tanda-tanda gastrik pun...memang aku pasti sangat-sangat kalau bulan Ramadhan automatik badan aku sihat...dan aku memang suka sangat bulan Ramadhan...dan Ramadhan tahun ni, 3 minggu aku akan berbuka ngan abah dan mak...lepas tu seminggu sebelum raya aku balik Shah Alam untuk final check up dan start keje semula macam biasa....

Rutin aku sejak dah mula puasa ni, macam biasa aku tido paling awal kul 2.30 pagi tiap-tiap hari...ni dah jadi kebiasaan tido lewat sejak 3 bulan yang lepas...kunci alarm handphone tuk bangun sahur kul 4.30 pagi, tapi biasanya tunggu abah yang panggil kejutkan suh bangun...biasanya abah kejutkan mak dan lepas tu aku (betul-betul kagum ngan abah sanggup jaga kami dua orang yang sakit nih)....bila bangun abah dah siapkan semua atas meja...aku mcm biasa sejak puasa ni selera makan merosot, so makan sikit tuk make sure perut tak kasi alasan suh aku buka pose....bila dah siap sahur, tolong abah keje yang ringan-ringan kemas apa yang patut dan aku ke ruang tamu bukak tv tengok apa yang patut....kul 5.45 lepas abah dah mandikan mak, dan abah dah siap-siap gerak ke surau, aku plak siap-siap tuk mandi...memang fresh sangat-sangat bila mandi waktu subuh....pastu solat dan aku lepak dalam bilik tengok FB, tengok blog....

Dalam kul 8 lebih macam tu mata aku dah start ngantuk balik, dan aku tido dan terjaga dalam lingkungan kul 11 pagi...pastu aku bukak tv lagi tengok apa yang patut sementara nak tunggu zohor...lepas solat aku masuk balik bilik..dan aku akan tengok blog, kalau ada idea aku update macam sekarang....ini akan berlarutan sampai kul 5 petang, untuk pengetahuan aku tak dibenarkan oleh abah tuk tolong dia memasak...sebab aku belum baik betul2, takut jahitan dalam terbuka kata abah....maka aku terperuk je lah dalam bilik layan FB, layan blog...kul 6 macam tu aku akan mandi dan solat asar dan lepak depan tv tgk citer apa-apa yang best...dalam 7.15 macam tu aku akan lepak kat dapur ngan mak dan abah sambil tunggu waktu berbuka...macam biasa abah dah sediakan air ikut permintaan...murtabak tu adalah mesti ada tiap kali berbuka...tapi aku sebijik kurma, 2 potong murtabak dan segelas tea o panas dah cukup kenyang..

Maghrib dah siap, aku duk depan tv, tengok citer Geng Surau kalau ada...sampai la perut aku menjerit-jerit suh aku amik nasi, biasanya dalam kul 8 ke 8.30 baru aku rasa lapar...amik sikit nasi, sambil layan perasaan makan sorang-sorang...sebab masa ni abah dah siap-siap gi surau dan mak dah lepak dalam bilik....lepas tu aku sambung tengok tv, pilih-pilih channel mana yang aku suka sampai la aku rasa laptop aku panggil ajak borak....dan kegiantan ini diteruskan lagi sampai lah waktu tido aku kul 2.30 pagi macam tu....

p/s: aku takde lah nak tulis detail sangat apa aku buat...ni pun dah kira detail la ni...ari ni perasaan aku ada sedikit rasa bengang bila baca sms pagi tadi....

6 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

rajin betul..koi koi koi

Aku adalah aku said...

brutal:abah aku memang rajin dan aku pun rajin jugak...rajin lepak...hehehehe

Anonymous said...

Murtabak..??? Hmm bole order barang sekeping 2 bila balik nanti..?? :)

Mummy cantek

Aku adalah aku said...

MC: Jom kita berbuka sama, nanti aku belikan mau?

Anonymous said...

Boleh aje.. bila date tu? Kena block dalam diary cinta... heh
Mummy cantek

Aku adalah aku said...

MC: InsyaAllah akan diwarwarkan kelak...