Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Friday, August 27, 2010

Lelaki Oh Lelaki

Baca tajuk macam gediks sangat aku nih kan....citer pasal lelaki?? apa nak jadi nih....or nak bincang pasal talk show yang dihoskan oleh si Fafau dan Nana?? Idaknye aku nak bincang pasal tu,,tajuk tu je aku pinjam...ala dah nama blog aku ni kan diari hidupku..dah tentu-tentulah aku citer apa yang berlaku kat diri aku atau disekeliling aku...bila aku masukkan kat sini tu maksudnya penting la tu...bukan apa kita ni kan manusia kadang-kadang mudah sangat terlupa, terutama orang macam aku nih...

So kisahnya aku nak citer pasal lelaki yang wujud dalam hidup aku nih...mana la tau dah tua-tua nanti bila boring-boring leh la aku baca balik sape kah mereka yang penting itu....

A)Lelaki yang paling aku sayang...

i) Abah

Ni cinta hati mak aku...dan lelaki yang paling-paling aku sayang dalam hidup aku...contoh terbaik dalam bab kasih sayang..Abah tak pernah kekok dalam hal-hal keje rumahtangga dari sekecik-keciknya hinggalah hal yang sebesar-besarnya...tak pernah kedekut untuk limpahkan kasih sayang...sporting dan selalu ajak kitaorang borak-borak, gelak-gelak macam kawan-kawan...tak boleh tengok anak dia diam je, memang sah-sah kena tanya, especially aku...nak tak nak..aku tak pernah ada rahsia dengan Abah (Mak jugak)....

ii) Adik-adik lelaki aku

Aku ada dua orang adik lelaki, sorang dah kawin sorang lagi dalam proses cari calon...Aam dia adik aku yang muda setaun dari aku dan kitaorang kongsi tarikh lahir yang sama 9 May...mak cakap masa kecik-kecik dulu orang ingatkan kitaorang kembar..sebabnya? nampak sangat sebaya, sama comei sama pendek..nasib baik dah besar kitaorang leh juga tinggi...kalau pegi mana-mana, tak kira siapa, sampai mak sedara sendiri selalu konpius antara aku ngan Aam nih...sebabnya lagi? sebab dia nampak lagi tua dari aku..orang selalu ingat dia abang...pernah aku ikut dia beraya pegi umah bakal isteri dia (sekarang dah isteri la kan)...pak mentua dia tanya, ni adiknye ke...hangin je member..tapi memang dia lagi matang dari aku...dia pandai masak sejak-sejak dia keje ngan Chef selebriti terkenal nih...rajin masuk dapur...dulu-dulu kawan-kawan perempuan aku cukup minat dengan dia...hensem katanya...aku selalu kata, tengok lah kakaknya...

Adik pulak, adik yang bongsu yang manja tapi tak perasan dia manja...selalu je cakap aku ni macam anak bongsu..manja terlebih dari dia...bukan apa, aku selalu mintak dia buat air...air milo dia buat memang sedap giler... mana la aku tak suka...muda dari aku 6 tahun..jarak memang jauh tapi dia jugak rapat sangat dengan aku...ye lah dari kecik aku jaga dia...masa dia belajar dulu aku dah keje...pernah frust masa PMR tapi cover balik bila SPM dan bila graduate berjaya dengan1st class...tu sebab masa dia belajar aku tak pernah lokek kelau dia mintak apa-apa...dan dia juga macam tu dengan aku bila dia dah keje...teruskan ye adik...paling best sekali statement dia bila bab kawin nih...paling pandai berahsia paling pandai mengelak berbicara...selalu alasan dia..Adik tunggu Kakde kawin dulu...janganlah Dik..nanti kau sampai tua la kalau nak tunggu...

iii) Haziq dan Hazim

Budak kecik dua orang ni anak Aam...sorang dah 7 tahun, sorang lagi 4 tahun...dua-dua keletah, dua-dua ni selalu uji kesabaran aku, buat aku ni jadi garang je tapi hakikatnya aku sayang dorang sangat-sangat...kalau lama tak jumpa memang rindu punyer...Abang long  (Haziq) paling pandai kalau bab menjawab nih...tiap kali cakap ada lah je la mende di jawabnya...paling suka mata pelajaran Bahasa Inggeris...umur 4 tahun dah pandai baca dah pandai kenal jenis kereta...

Hazim pulak baru je belajar tak pakai pampers..manjanya terlebih sikit...maklumlah belum ada adik...ni lagi terror dari abang long kalau bercakap tak padan ngan pelat dia tu..selalu cakap aku garang tapi bila tanya kalau Mama (Pengasuh dia) tak nak jaga, Makde kan ada...sejak aku sakit ari tu, kalau tiap kali jumpa mesti tanya, Makde sakit lagi tak...sekarang dah takde salam-salam..terus peluk je kalau jumpa..manalah aku tak cair... perangai daia lagi satu yang tak boleh blah bila tengok perempuan yang comei2...siaplah sampai malu kitaorang dibuatnya sebab dia takkan pusing akan direnungnya perempuan tu sampai lah dia puas...aduyai...Hazim...perangai sampai sape la kau ikut...

Haziq & Hazim

B) Lelaki yang pernah aku sayang tapi tak pernah aku benci

Buat masa ni ada dua orang lelaki yang pernah aku sayang, tapi aku tak pernah benci diaorang...AZ cinta pertama aku, cinta kami cinta jarak jauh  tapi kerana cinta tak direstui maka kami terpaksa berpisah...kebaikan dia aku tak pernah lupa sampai bila-bila aku akan ingat...tapi aku tau kita memang takde jodoh...KMR plak adalah lelaki kedua yang telah berjaya buka pintu hati aku lepas 3 tahun aku berpisah dengan AZ..pernah merancang ke gerbang perkahwinan tapi nak buat macam mana semuanya putus ditengah jalan...jodoh takde...dah 4 tahun aku berpisah ngan dia..sampai sekarang aku belum ada yang punya...hehehehe...

C) Lelaki yang aku suka
Sorang ni aku suka tengok lakonan dia dan suka sangat tengok muka dia...adakah cita-cita aku nak cari suami seperti dia, rupa mcam dia? Tak plak rasanya...Sape dia ni, kalau korang baca n3 aku sebelum nih ada aku sebut pasal dia...sape lagi kalau bukan Si Ady Putra...aku suka tengok dia, aku suka lakonan dia...

Sorang lagi Maher Zain...fuhh suara memang merdu..suka betul aku dengar nyanyian dia..sekarang ni nak bagi aku lena pasang la lagu dia..gerenti aku tido pun sambil senyum...eh boleh nampak ke ko tido senyum...ala aku leh rasa sebab aku happy bila dengar sore dia yang merdu itu...

D) Kawan-kawan Lelaki Yang Rapat Ngan Aku

Ada tiga orang, Leo, KM ngan HM24...diaorang ni kalau bab memotivasikan aku memang la pandai..tapi semalam HM24 merajuk ngan aku...takpe lah nanti2 aku pujuk...sebab aku ni kalau bab pujuk orang amik masa..tak reti aku nih...skill memujuk memang tak power...diaorang selalu cakap aku ni sempoi, kalau dorang sakat aku pun aku buat muka poyo...tapi dorang tau hati aku tetap ada bunga-bunga...hahahahaha...pandailah korang...

p/s: Aku pencinta lelaki ke? Ye lah takkan aku nak jadi pencinta wanita plak..tak ke pelik jadinya...

8 comments:

sahromnasrudin said...

salam..semoga awak berbahagia di samping semua lelaki yg awak sayang...

Aku adalah aku said...

asromnasrudin;

Amin...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

AKU BALIK OPIS SAH KO TAK BACA BETUL NI

AKU YANG NO BERAPA KATA SPECIAL

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

bukan ko ke yang marah..jika tak update

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

ohohoh...
rupanya ko ke yg b.r.u.t.a.l.s.o.l.o (jenuh aku nak taip)kata ada orang marah tu ? kekeke..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

semoga bahagia dikelilingi semua lelaki yang kau sebutkan tu..

p/s : ko sakit apa ek? kalau tak keberatan bgtau..

Aku adalah aku said...

Reen;

Hahahaha...


Aku ada endometrosis...dah 3 kali kena, 2 kali operation....

Aku adalah aku said...

Kepada En. Sahromnasrudin;

Minta maaf diatas kesilapan menaip nama anda...ianya betul-betul tak disengajakan....