Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Tuesday, August 24, 2010

Rupa tak sama......

Sambil duduk-duduk, aku lipat kain baju....aku tengok drama TV2 fitrah wanita...pastu aku tukar chanel TV3...tajuk Drama..Kala Hati...Pelakon?? mestilah pelakon lelaki favorite aku...Ady Putra...dah tentu-tentu aku tinggal citer lain...aku asyik tengok dia je (takat tengok je)...Tapi bukan pasal dia aku nak citer...ni pasal kes kereta aku kena cium dari belakang 2 tahun lepas..dah lama nak coret kat sini...

Macam biasa masa tu aku ngan LK ada appointment jumpa customer dekat area Kelana Jaya...oleh sebab aku mencari tempat nak pusing aku masuk area kedai-kedai yang ada Restoran Chan Abdullah tu (tak ingat masa tu restoran ni dah ada ke belum)...jadi bila sampai satu simpang of course aku kena berenti kan kete aku untuk tengok keadaan clear tak untuk aku boleh jalan....sambil tu aku sempat jeling cermin pandang belakang, tengok ada mamat smart tengah rasa hensem bawak kete...elok je aku brek, berenti kat simpang tuh..."Gedegang!!" mak aih...manja je bunyi belakang kete aku tu dicium dek kete mamat smart nih...aku ngan LK dah pandang sesama sendiri..."Nak turun tak?"aku tanya LK..."Turunlah tengok kot kemek ke bumper ko"..."Orait..." dengan gaya garang tak berapa nak jadi nih aku turun...mamat tu? Terpaksa la dia turun...fuh dari kepala sampai kaki memang smart habis...aku dengan gaya cik gayah singkap lengan baju kurung..."Bro apsal lu langgar kete gua? Brek kete lu tak servis ke?" korang tau apa mamat smart tu cakap.."Owh did I hit your car?" mak aih lembut la plak mamat nih, macho aku lagi masa tu...tak padan ngan rupa...aku dah tengok muka LK sambil senyum dan angkat kening...dan kami bersuara dalam hati dengan rasa yang sama, meh kita kenakan mamat nih......."Lu rasa lu langgar kete sape ye bro? Dah sah-sah kete gua depan kete lu..jap gua nak check bumper kete..." aku tau bukan kuat pun kena, takde kesan pun sebenarnya..."Owh I think your car takde apa-apa kan?"mamat tu berkata dalam nada manja yang buat aku rasa macam nak ajak dia pegi kursus kelelakian je..."Eh sape kata takde apa-apa...cuba lu tengok betul-betul..."LK ngan aku dah tahan gelak sebab mamat tu bersungguh-sungguh menonggeng tengok bumper aku..."So macam mana ni, I kena bayar ke?" Mamat tu dah buat muka kesian sambil lentok kepala.."Gua tak nak lu bayar, gua nak lu cuci kete gua sampai kilat guna tangan lu sendiri...boleh?" Mamat tu terus pandang aku, "Err...."dia dah hilang kata-kata dan aku sambil gelak "Dah la bro, gua cakap je...ok lah..." Aku terus pusing masuk kete ngan LK, dan dalam kete kitaorang gelak sakan...."Tak padan ngan rupa...ingatkan macho sekali kuar kete, owh did i hit you car...macam adik manja je...tak tahan aku ko..." 

p/s: Rupa tak melambangkan karekter...


16 comments:

kakLuna said...

aku bayangkan muka dia cam kawan si Akbar dlm 'fatimah najwa' tu pulak...awwww

Aku adalah aku said...

Luna;

Dia lagi smart dari tu...hehehehe...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

Ady Putra...terbakar gua dengar nama tu... ingat kan kita ada apa apa ..rupanya tak ada..awww..


wakakaka wakakaka

Aku adalah aku said...

Brutal;

Ko jangan hangus dulu....

wakakakakakaka....

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

adoiyai..

tak menahan betul

..auwwww tak kose tauuu..

Aku adalah aku said...

Reen;

Tu lah pasal...tak rela awww

Unknown said...

terbayang camner rupernya mamat smart tapi lembut camtu nyah..nasib baik dia lembut kalau macam samseng jalanan lagi parah kan.

Aku adalah aku said...

Kak Ina Kl;

Tu yang berani sesangat tuh...kalau samseng dah cabut awal-awal...hehehe

M.a.A.s said...

Mamat tu balik seraya bercerita dengan kawan2nya:

"Ko tau nyah...i terlanggar kereta tadi...garang mak ko!!"

Aku adalah aku said...

Arip;

kau lupa letak sambil menangis....hehehhe...

hentakbelipat said...

pehh buli orang ahh..campion!

Aku adalah aku said...

Hentakbelipat;

Hish mana ada....

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

-elly-
aku nak tanya ko.. aku tak berapa suka la wallpaper blog aku...macam mana nak kembali kepada asal

sahromnasrudin said...

salam ziarah..kenal blog ini dr blog brutalsolo..blog ini simpel..keep it up..

Aku adalah aku said...

Samrohnasrudin;

Terima Kasih kerana berkunjung.....

Aku adalah aku said...

Pembetulan....Sahromnasrudin..

Minta maaf tersalah eja nama....