Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Saturday, August 21, 2010

Dua Minggu Lepas

Dua minggu lepas Pak Ngah datang dengan Mak Ngah...masa tu antar ikan haruan untuk buat ubat bagi aku makan...memang dah tau topik perbincangan mesti pasal topik hangat yang timbul baru-baru ni...sudah semestinya bukan tentang aku, tapi aku pasti lepas tu aku kena kait jugak...

Raya nanti memang sebulan...dalam tempoh raya tu kaum famili aku memang ada buat perancangan...adik bongsu tersayang nak wat kenduri raya ketiga a.k.a open house (adik malam tadi kakde mimpi kau tunang)...Pak Ngah plak citer minggu kedua raya anak dia nak bertunang dan bulan sepuluh (masih lagi dalam raya) anak Cu aku pulak nak bertunang...dah tentu umur diaorang lebih muda dari aku...jadi sekarang ni sepupu-sepupu aku tahun depan kalau takde aral berumahtangga la diaorang...

Bila Pak Ngah dah balik, mak dengan pandangan yang penuh kasih sayang dan mengandungi pertanyaan membuka mulut.."Anak-anak orang lain dah nak tunang nak kawin, anak aku yang sorang ni ntah bila la agaknya...kena la kita tunggu ye bang" (actually ada ayat mak puji aku, tapi tak nak la aku masukkan nanti ada yang muntah plak)

Jadi bila aku tengah tengok drama tv tadi, aku dah tau apa motif mak cakap masa sahur pagi tadi........

p/s : Bukan tak nak mak, kalau boleh tahun depan nak setel dah, tapi calon takde lagi....

No comments: