Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Wednesday, August 25, 2010

Perasaan....

Malam tadi susahnya aku nak lelap mata....jam dah kul 2.30 pagi tapi aku masih je terkelip-kelip dalam cahaya samar-samar dari luar bilik...aku kira-kira lagi lebih kurang 5 hari aku akan jejak kaki semula ke Shah Alam...dah macam bunyi bebudak belajar nak balik asrama...dan semalam juga hati aku satu hari sayu je...puncanya?? aku sendiri pun tak pasti..segala sms dan call aku tak layan (tak baik tul perangai aku)...berlanjutan hampir 1 hari la jugak...

Macam biasa dalam kul 2.00 petang macam tu aku on laptop aku....on YM, kawan aku KM terus tegur..."awal ko bangun?"...Aku senyum senget dan jawab "Perli aku la tu...aku dah bangun awal dah..baru je online"..."Amalkan la selalu, esok berat badan jadi 100kg baru kau tau..." "Kejamnyer sumpahan kau...aku tido lambat kul 3.00 pagi baru lena, pastu kul 4.30 aku dah bangun sahur, langsung tak tido-tido dah..sebab aku tak keje so biasa kul 8 pagi baru mata aku ngantuk balik...kul 11 pagi aku bangun balik.."panjang lebar aku explain kat KM..."nape ko tido lambat, apa mende yang kau fikirkan?"..."banyak mende aku fikirkan, dalam umur aku macam ni banyak mende aku tak capai lagi..." aku dah mula nak mengadu, abih tu dah dia yang tanyakan..."Releks la, kalau kau rasa dibawah ni masa untuk bangkit kay, aku ni lagi la..utang pun banyak..aku ada sampai hujung tahun ni tuk make sure everything okay..." KM plak cuba memotivasi aku..."Ye la at least kalau ko bengang, ko still ada bini ada anak...aku ni kalau satu hari mak ayah aku takde, harus hilang punca hidup aku nih..." ye itulah punca sebenar aku jadi sayu..."Itulah gunanya kekawan...dah kau jangan risau sangat.." KM sambung dan lepas tu aku terus ubah topik sebab dia dah sentuh topik yang aku tak suka nak pikir..apa lagi jodoh la tu....

Aku bukan apa, susah hati aku juga bila tengok mak senang sangat memangis 2,3 hari ni...nasib baik tak susah nak pujuk...petang semalam mak nangis lagi...biasala kul 4 aku akan masuk dapur (hehehehe..jangan tak percaya dah 2 hari aku mula memasak..cewahhh)..nampak muka aku mak nangis..bila aku tanya, mak jawab tangan kiri dia sakit (kesan strok)...aku amik minyak sapu sambil pujuk mak, dan aku berjaya buat mak ketawa...tapi bila nampak muka abah, mak sambung balik nangis tapi kejap je, abah wat lawak mak ketawa (abah sebenarnya memang pandai buat lawak..)...HM24 macam biasa antar sms kat aku,berkali-kali... tapi satu pun aku tak jawab, sampailah dia call, nak tak nak aku kena jawab, takut plak aku kecik kan hati orang (berdosakan...)cakap sekejap, then terus sambung kegiatan aku kat dapur...

Malam tadi sambil aku terkelip-kelip nak wat aku ngantuk, aku termenangis...aku terbayangkan hidup aku tanpa mak abah, balik kampung aku sorang-sorang...mak aih..sedihnyer....memang aku ada adik-adik yang ambil berat tentang aku, aku ada kekawan yang sentiasa prihatin dengan aku...tapi aku tau jauh disudut hati aku, ada kekosongan yang aku terasa...pakcik aku pernah cakap, belajar buka pintu hati untuk terima orang lain...bukan senang aku nak buat tu semua...kunci dia bukan aku pegang, ada pada orang yang aku tak pasti siapa (hehehehe...kononnya..ada ke orang yang sudi, itu aku tak pasti..Allah je tau)...

p/s: Mak aku kata "kau tak nak cuba cari kat internet ke?"...Mak ooo mak...kekadang statement mu sering wat aku kelu....


6 comments:

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Elly,

Perasaan sayu tu bila ko sensorang rasanya..

Lenkali YM ngan akulah.. Aku tengah malam pon tak reti2 nak tido...

Baik punya mak ko nya stetment ek ?
hehe..

yg benarnya ada calon ke tak ni ?

Aku adalah aku said...

Reen;

Maybe la kot time aku sesorang

Bak sini YM ko tuh...meh kita borak pasal ikan patin..hehehe

Itulah mak aku, kekadang kuar statement aku tak leh nak jangka...

yg benarnya.....takde...hikhikhik...

Kak Anie said...

Elly...siapa2 pun akan rasa sayu bila memikirkan ttg mak dan bapa...

Kalau memalam tu tak leh tidur...cuba minum air susu suam...orang kata boleh buat kita senang tidur...

Aku adalah aku said...

Kak Anie;

Sejak umur dah 3 series ni cepat je emo....

Susu tu lah yang lemah..try malam ni jadik tak....tq ye kak...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

ko jangan ym dengan azrina tu ym ngan aku..aku boring siut

Aku adalah aku said...

Brutal;

Meh ler...kita leh YM bertiga..mau?