Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Wednesday, September 01, 2010

Berbuka Dengan Siapa?

31 Ogos 2010...sekali lagi aku tinggal sesorang kat umah...bersahur pun sesorang....Ntot ada...tapi dia sakit gigi...bila tanya nak bangun katanya tak nak....alih-alih kul 5.10 minit pagi dia turun katanya nak alas perut nak makan ubat sakit gigi...muka dah monyok je maybe sakit sangat la tu....nak tanya banyak-banyak nanti kena marah lak...tau je lah sakit gigi nih..orang cepat je jadi marah...

Aku ni sebab dah jadi rutin masa duk kat kampung bangun sahur kul 4.30 pagi, so bila balik sini rutin tu tetap aku teruskan...tahun ni aku rajin betul bangun sahur...kalau tahun-tahun lepas memang jarang sangat aku bangun sahur, kalau bangun pun sekadar minum air, makan jangan haraplah...

Bila balik ke Shah Alam ni, banyak gak panggilan telefon aku dapat...semuanya ajak berbuka bersama...rancangan berbuka ngan HM24 terpaksa dibatalkan sebab dia kena balik kampung, ayahnya jatuh tangga...tanya Ntot dia nak buka di mana? Katanya kalau aku buka kat luar dia nak buka ke rumah kawannya...maybe dia dah ada perancangan so aku kata maybe aku berbuka kat luar...SMS BKG, dia ajak keluar...ikut plan ingat nak berbuka terus diluar...alih-alih adik aku Aam SMS suruh aku datang berbuka dirumah dia....dia pesan jangan beli apa-apa kuih, tanya aku nak kuih apa dia akan belikan...macam biasa aku mestilah nak murtabak...tapi teringin nak makan kuih cara jugak...

Kul 6.00 petang macam tu aku sampai umah Aam....tengok 2 hero kecik tengah duduk tengok citer kat TV (aku lupa dorang tengok citer apa)...katanya tengah tunggu citer Qalesya...tengok dapur...wah Aam masak Nasi Beriyani...memang speciality dia la tu...memang sedap...adik ipar aku siap prepare kan cendol lagi....suami isteri ni, Aam ngan Lin memang dorang suka memasak...of course balik tu aku dibekalkan nasi beriyani dan lauk untuk bersahur..so tak payah nak fikir nak makan apa dah...

Dalam masa seminggu ni, undangan berbuka puasa ada gak lah aku terima....mungkin ari ni aku akan berbuka ngan kakak angkat aku....kalau jadi..semuanya bergantung pada masa....malam tadi makcik aku pulak call tanya bila nak datang berbuka kat rumah dia....aku jawab tak tau lagi...sempat juga dia pesan bawak BKG...makcik aku cakap lagi, teringin nak pegi Pasar Ramadhan di Pekan Meru....aku kata nantilah aku plankan dengan BKG...HM24 malam tadi sms ajak aku berbuka ari ni dengan dia...aku terpaksa tolak, dan kata maybe Jumaat atau Sabtu....itu belum lagi perancangan dengan kawan baik aku yang 3 orang lagi....nampak gayanya aku kena plan betul-betul masa....

p/s : Ari ni dah mula keje macam biasa...ada meeting plak pagi nih...excited nak jumpa kekawan....tapi menyampah plak nak masuk meeting...boringnya...


3 comments:

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

amboiiii..

panjangnya list ko..

kena update schedule tak ?

hehe...



ps: sowi tak jalan2; aku sibuk betul cuti ni...

Aku adalah aku said...

Reen;

ari2 update schedule...sentiasa berubah2...hehehehe...


p/s: Ko sibuk wat kuih ke Reen?

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

penat aku baca...memang ada je idea dia ni..nak chat cm na..aku bkn tau ..aja lah guna ym aku tau la.. ada lah hal layan anak sudara temankan mei dan cupcap