Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Tuesday, September 28, 2010

Cerita 3 Hari...

25.9.10....genaplah 6 hari aku berpuasa....aku keje separuh hari....ke ofis.....sempat keluar dengan BKG tapi dengan kebenaran bos besar aku, untuk selesaikan sesuku dari hal yang berlaku semalam....balik keje, terus singgah... di rumah kawan baikku Masterq, sambil melepaskan rindu kat anak-anak yang comei Sarah dan Marsha....sambil tu berbual dengan Masterq, luahkan apa yang terjadi pada ku.....sempat Masterq bekalkan makanan untuk aku berbuka ari tu...tapi pada petangnya adikku Aam cal so akhirnya aku berbuka dirumah dia....balik ke rumah aku masih lagi seorang....menonton cerekarama mak mertua yang takde perasaan, tajuk aku dah lupa....terlena jap.....bukak mata, sambung menonton...aku dengar macam bunyi kereta kat luar umah...tapi bukan housemate aku yang balik....pandang terus ke tingkap, masa tu jam dah hampir 11.30 malam....ternampak seperti bayang...makin lama makin jelas.....aku dah menggigil.....seram sejuk dah badan aku ni,...menyangkakan aku ternampak-nampak...pejam celik mata 2, 3 kali....masih lagi nampak, kali ni sepasang mata yang besar seolah-olah sengaja dijegilkan pada aku....memang Allah je tau saat tu apa aku rasa...pejam mata, Alhamdulillah....ayat Kursi aku berjaya membacanya...berjaya menenangkan diri aku....padang semula ke tingkap..dah takde....beranikan diri menghampiri tingkap sebab terdengar suara seperti jeritan, tapi tak nampak apa-apa....terus tutup kemas semua langsir malam (nite curtain).....tapi badan aku masih lagi menggigil sampai ari ni tiap kali aku ingat itu.....nasib baik aku tak demam.....

26.9.10.....bangun pagi, kemas rumah....masak sarapan.....tak lama lepas tu Ntot turun nak masak spaghetti....yeyyy...leh makan....tapi aku makan nasi dulu bila tengahhari...bekalan yang Masterq bagi semalam masih ada lagi....makan dengan Ntot...petang Abang dia datang....dapatlah aku jumpa baby Abang Ntot si Amirul....merasa kunun jadi ibu hehehehe.....tak lama adik yang bongsu SMS lepas Maghrib pegi umah Cu aku (umah Makcik) sebab Abah ngan Mak akan duduk disana sampai majlis tunang sepupu aku...Abah adalah orang penting sebab jadi juru runding pada hari tu...Cu sempat tepon aku suruh pindah ke rumah dia untuk seminggu....berjaya aku tolak dengan lembut...hehehehe..susah wei nak punggah semua barang-barang aku tuh...walaupun sementara....lepak kat  sana sampai kul 12, barulah gerak balik...adikku aku sempat usik aku tentang citer seram yang aku alami...ha kan dah meremang sendiri bulu roma kau dik....jumpa Abah dan Mak, terasa lega dan lapang hati aku ini...serasa masalah yang aku tengah lalui ketika itu hilang lenyap....sempat buat teh tarik, yeyyyy jadi...dapat pujian dari Abah...seronok tul aku....ni kalau ari-ari Abah puji macam tu, memang Abah tak suruh aku buat kan jugak....sebab Abah orangnya sangat susah untuk bagi pujian....seronok sampai ari ni.....

27.9.10...since aku dapat kebenaran dari bos besar tuk selesaikan masalah yang menimpa sampai betul-betul selesai, maka aku bersiap agak lambat....tunggu BKG datang sebab aku memang mintak tolong dia temnakan aku....ke sini sana kami berdua...lanjut sampai membawa ke petang...sempat tepon bos besar bagitau....Alhamdulillah pukul 5 petang akhirnya segala-galanya selesai...SMS adik-adik aku bagitau....ucapan terima kasih tak terhingga untuk BKG yang setia temani aku sampai ke akhirnya...susah aku nak cari kawan macam dia ni...janganlah sampai aku lupa jasa dia....adik aku Izhar, SMS bagitau lepas maghrib dia datang amik aku untuk ke rumah Cu...dah Mak ngan Abah ada kat situ memang kerap lah kitaorang ke sana...sampai je dengar suara Cu yang buat-buat merajuk ngan aku...hehehehe...hidangkan lemang yang dibawa....panggil Abah makan....sepupu aku anak Cu yang lelaki Faris, masak ayam penyet....sedapnya...pandai dia masak walaupun umur baru 16 tahun...dia ni memang minat memasak...Aam sekeluarga sampai setengah jam selepas kitaorang sampai....join makan sekali...memang meriah la umah Cu....bakal tunang sepupu aku pun ada sekali.....tapi sepupu yang nak bertunang tu takde...dia kat Indonesia, ari Sabtu baru dia balik....dan aku memang akan bz sebab kena jadi assistant Cu tuk buat persiapan-persiapan yang terakhir....penat tapi tetap seronok...nak tunggu majlis aku ntah bila la plak kan....ye lah orang yang aku suka tu sampai sekarang dia tak tau aku suka dia..dan aku memang takde kekuatan nak bagitau aku suka dia...

p/s: Hati aku rindu...pada siapa, untuk siapa..... mungkin aku tau dan mungkin jugak aku tak tau.....

2 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

hantu jantan kot...tu yang menujukk muka... kalo ada lagi sebelum ko baca apa apa cakap aku cemburu tau cis cis cis cis...hidup dalam zaman bersaing ni

Aku adalah aku said...

Helmy;

Ko jangan aku tak tau nak cakap macam mana....pengsan tak bangun2 aku buatnya dia mintak nak jumpa ko...mana aku nak cari ko? cuba jawab....