Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Saturday, September 11, 2010

Raya Pertama

10.9.10.....Memang susah nak bukak mata bila bangun pagi tadi...15 minit lepas alarm handphone aku berbunyi barulah aku leh bukak mata luas-luas...tu lah sape suruh tido kul 2.30 pagi....bangun terus pegi mandi dulu sebelum memulakan tugas-tugas di pagi raya....

Aku keluarkan baju kurung untuk dipakai, tapi sebelum siap keje, aku pakai baju biasa dulu la kan....basuh kain, sidai kain, keluarkan bekas kuih, isi kuih...Lin adik ipar aku, panaskan lauk-lauk, mop umah....Yang lelaki siap-siap nak gi solat hari raya termasuk la dua orang hero kecik tuh...tengok dorang berbaju melayu, yang kecik nampak comel, yang dewasa memang nampak segak...aku memang dari dulu suka sangat tengok orang lelaki pakai baju melayu lengkap nih...terserlah kelelakiannya (kalaulah aku leh tengok dia pakai baju melayu)

Siap selesai semua keje yang patut, aku ngan Lin pun menyiapkan diri, make up dan aku plak sibuk blow rambut....yelah semua dah ada, kejap lagi sesi bermaaf-maafan ngan bergambar...part ni lah aku paling malas sekali...mesti tumpah punyer air mata...surprise!! adik bagi kitaorang duit raya...best la auk ni dik....dah siap semua tu kami bersarapan beramai-ramai....dan lepas tu apa lagi tunggu tetamu datang lah...

Hari raya aku memang dah tau sangat...tangan kita orang memang tak sempat kering...buat air, basuh pinggan tu memang dah rutin di hari raya....apa-apa pun aku seronok walaupun aku penat....

p/s: Aku rindu la kat dia....

2 comments:

Unknown said...

SALAM,
SEBUK BETUL NAMPAKNYA. SETIAP KALI HARI RAYA BEGINI KE? TAK ZIARAH SAUDARA MARA KE?

LF SELEPAS RAYA PERGI ZIARAH KAKAK DI DAMANSARA. DALAM KELUARGA KAMI, LF DAN KAKAK SAJE YANG MASIH ADA. BALIK KE RUMAH DAN TUNGGU KALAU ADA SAUDARA MARA YANG HENDAK DATANG. ADA ANAK SAUDARA DATANG 2 KERETA. MALAM LETIH SANGAT, TIDUR AWAL.

CERITA HARI INI, CADANG SEBELAH PAGI, NAK KE KUBUR IBU. LEPAS TU NAK REHAT DI RUMAH.

Aku adalah aku said...

LF;

Salam...Biasa kalau raya pertama tunggu tetamu datang...memang sibuk macam tu lah...sebab parents memang anak sulung...tambah plak tahun ni mak kena strok tak berapa kuat nak jalan lagi...raya kedua baru jalan-jalan...

Esok raya ketiga, kitaorang buat kenduri..jemputlah beraya ke Pahang....