Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Sunday, September 05, 2010

Berbuka Diluar.....

4.9.2010.....Sekali lagi aku terbangun bila kawan aku BKG tepon tanya aku dimana...aku sebenarnya janji ngan dia nak buat company profile yang sepatutnya siap semalam tapi asyik tertangguh sebab aku menangguhkannya....alasan? aku sakit kepala, kepala aku berat, aku rasa penat....tapi nak tak nak aku dah janji nak siapkan jugak semalam....tepon aku plak asyik berbunyi ngan sms dan call yang masuk....ada yang tanya pasal aku berenti keje, tanya aku betul ke masuk keje, dan juga tanya nak pegi minum-minum tak malamnya...

Dalam kul 2.30 petang aku panaskan enjin kete...dalam masa yang sama housemate aku tengah siap-siap nak kuar, sebab si Ntot tak abis lagi dengan masalah sakit gigi....jadi Dz antar dia pegi klinik yang selalu dorang pegi untuk touch up gigi kat area Sg. Buloh langsung la berbuka pose...ini bermakna aku tinggal sorang kalau teringin nak berbuka kat umah (ooopsss tapi aku tak pose)....dah panas enjin aku gerak ke Resak tempat BKG dan tempat aku lepak...sambil buat company profile, HM24 sms confirmkan untuk berbuka lagi dengan aku...kali ni Pizza Hut...

Dalam kul 3.45 petang ajak BKG teman aku pegi booking tempat dan sebab dia nak berbuka umah abangnya, maka dia pun sempat tapau pizza untuk dorang...sampai di Plaza Masalam, aku order sambil call HM24....teruk kan aku nak order pun nak tanya dia, dia order takde plak tanya aku...

Dalam kul 4.35 petang aku gerak dari sana antar BKG balik Resak dan aku gerak balik umah dulu....sebab masa masih awal aku lepak sempat tengok blog.... bila jam menunujukkan hampir pukul 6.00 petang aku pun siap-siap tuk keluar umah...

Dalam kul 6.15 petang aku gerak ke Plaza Masalam...kali ni aku dah tau elak jalan jam...aku lalu ikut TTDI Jaya...sampai je area Plaza Masalam aku sms HM24 tanya dia kat mana....dan dia jawab dia baru je lepas mandi, still kat umah...aku? bengang abis...kata janji 6.30 nak jumpa..sambil cari parking aku merungut dalam hati...niat nak cancel je...tapi sebab bulan pose aku sabar je...dia sms aku tanya tunggu kat mana, terus duduk kat pizza ke...aku jawab awal lagi, so aku nak ronda-ronda kat luar...jalan-jalan, aku pandang baju, pegang-pegang...jalan lagi pandang depan, nampak lah makhluk Allah ni dok sengih kat aku....ces...tipu aku rupanya...HM24 dah sampai, dan aku sib baik ingat tempat awam...rasa macam nak sepak je kaki dia sebab tipu aku....

Dalam kul 7.05 kitaorang masuk Pizza dan duduk....nasib baik book awal, memang full house...sambil duduk HM24 tanya aku, nape tak sms dia bila dah balik dari lepak-lepak ngan BKG...aku cakap kan dah jawab ok...dia kata tak baca ke ayat sms dia yang terakhir, "saya tunggu sms awak"..aku plak, "oooo kena antar sms lagi ke....ala dah selamat pun sampai umah"....dan cepat-cepat tukar tajuk....sib baik lah masa tu dah pun sampai waktu berbuka...

Dalam kul 7.50 malam aku ngan dia abis makan, dan HM24 menuju ke surau untuk solat...aku lepak kat kerusi yang ada sambil tengok gelagat sorang budak kecik yang tembam dan comel...mulalah naluri keibuaan tu meresap...mulalah mengelamun, indahnya kalau itu anak aku...si kecik tu ngan comelnya menari-nari sambil tepuk tangan dekat depan pentas sebab dengar lagu raya yang dipasang...senyum sorang-sorang aku dibuatnya...kalau anak aku tu, memang abis pipi dia aku cium...jauh jugak aku mengelamun, sampai tak sedar HM24 dah ada sebelah aku....cess malunya sebab dia sempat tengok aku sengih sorang-sorang...rupa-rupanya dah lama dia berdiri kat situ....punyalah aku hanyut dalam dunia lamunan (cewah teruk tul) sampai tak sedar bila masa perempuan yang duduk sebelah aku tu blah dan HM24 berdiri kat situ....untuk cover malu bila ditanya, aku cepat-cepat bangun dan jalan...dia tanya aku nak gi mana...aku jawab suka ati dialah...

Dalam kul 8.15 kitaorang gerak ke PKNS...tapi mak aih...banyak nyer keta...tak jadi terus ubah haluan nak pegi BU...on the way HM24 dapat call, maka terpaksa la balik...jadi perjalanan tu bertukar jadi jalan-jalan buang minyak namanya...antar kat tempat aku parking kete...so aku gerak, tepon BKG tanya kat mana...terus gi Resak, ajak pegi minum kat Rahmath Bistro di Alam Budiman...duduk sana sampai kul 11.30, baru lah gerak balik umah...sampai kat umah, terus naik bilik...siap-siap bersihkan diri, rutin aku sebelum tido ronda blog sampai ngantuk....

p/s: Aku memang pening nih...ada lagi satu paper work kena buat...ni lagi la aku postpone dah lama, KM sms mintak ASAP sebab lepas raya kena jumpa otai....perah otak la aku jawabnya....

4 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

untung makan kat luar...tanda masih ada yg sayang

Aku adalah aku said...

Brutal;

Sayang tu bukan boleh diukur ngan makan kat luar...byk lagi perkara lain yg perlu diamik kira....

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

aku pergi minggu lepas kat area PKNS tu.. memang takde parking langsung..

ke Anggerik Mall carik parking.

penuh betul schedule ko eh..

Aku adalah aku said...

Reen;

Aku mmg tak jejak lagi kat PKNS tuh...tak sanggup nak bersesak...

penuh sampai aku jadi lenguh....hehehehe