Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Friday, September 17, 2010

Raya Ketujuh Balik Shah Alam....

16.9.10.......Ye aku balik semula ke Shah Alam...tapi aku tak keje pun lagi....macam aku cakap adik aku kena panggil masuk keje....ada dokumen dia kena sign....

Bangun pagi aku apa lagi mandi la macam biasa....buatkan air untuk Mak, sementara tunggu Abah balik beli roti telur....lepas buat air aku blow rambut yang basah jadi kering....aku pun memulakan keje-keje suri rumah macam biasa...basuh kain, kemas umah....Abah balik sarapan sama-sama...eh tak sama pun...Mak makan dulu....aku kemudian sikit....abah plak dah minum kat kedai....Abah sempat pesan suruh buang air dalam baldi yang ada ikan keli....aku pandang Mak dah mula cuak campur takut dan sedikit geli....Abah dah lupa ke aku ni dah la baru belajar makan ikan ni....ni kena keringkan air...sedikit petua untuk semua, nak matikan ikan tu bila dah kering airnya letak lah garam....Mak ajar aku....ambik tapis letak dalam sinki...curahkan air tu supaya ikan-ikan tu masuk dalam tapis so aku tak yah pegang ngan tangan....tapi aku terlompat-lompat sambil menjerit....bukan mengada tau, tapi tindakan refleks...maafkan aku wahai bakal suami (ada ke) kalau ko nak makan ikan tu tolonglah pastikan ikan tu dah mati dan dibersihkan...wahai bakal mak mertua, bakal menantu mu ini tak sengaja begitu....memang Mak ketawakan aku kaw-kaw punyer....ada ke dengan ikan pun takut....

Mula-mula Adik kata balik kul 6 petang..aku pujuk, pujuk lagi....yeyyy berjaya...Adik kata balik lepas Maghrib....banyak masa sikit...bukan apa masa tu aku tengah layan citer Madrasah di pintu syurga...menangis aku tengok bebudak 4 beradik yang ditinggalkan Maknya....part yang jumpa balik tu yang buat aku leleh...mencik tau...Adik time tu sibuk la tanya citer apa...haruslah sore aku ni berbunyi nada sebak bila menjawab....haish tak pasal-pasal dia tau aku nangis.....

Mandi tuk siap-siap nak balik...Aam singgah umah kejap, dia nak pegi Koyan jemput mak bos dia....Ada ke patut dia sergah aku...dah bergegar satu umah dengan jeritan aku...lagi-lagi aku jugak kena gelak...makan nasi sikit....bukan apa alas perut....konon....elok je tengah basuh pinggan, sepupu aku yang tinggal kat Johor sampai...dorang ni memang tiap-tiap tahun tak pernah miss datang umah....awal ke lambat ke mesti sampai....siap-siapkan minuman (adik yang buat)...hidangkan kuih raya..borak sikit-sikit, Maghrib..terus gi solat dan siap-siap nak balik....Aam gerak ke Koyan, sepupu aku gerak balik...aku ngan Adik masukkan barang-barang dalam kete....salam Mak cium Mak...salam Abah cium Abah....sebelum tu petang masa aku tengah makan Mak ada cakap jangan balik...suh aku tinggal...mana la boleh...sape la yang nak tanggung aku ni....

Gerak balik....Alhamdulillah tak jem pun jalan.....sesekali aku menyanyi bila ada lagu yang aku tau...Adik ok je..agaknya tak sore aku ni sedap gak...tu yang dia tak pernah komen pun...aku menari kat sebelah dia pun dia tak kisah...dah sedia maklum ngan perangai kakak dia yang sorang ni....dia tetap concentrate memandu....bila dia laju aku buat-buat tutup muka...okay aku berlakon aku takut....saje nak bagi ingat dia je....padahal cuba aku yang memandu..adanya lebih kurang je....

Kul 10 aku sampai, pindah kan barang-barang ke  kete aku (parking kat umah Adik)...singgah Shell isi minyak...errkkk aku nampak kaum yang bunuh Datuk Sosila...ehh kecut plak perut aku nih....siap-siap isi minyak masuk kete cepat-cepat kunci terus...sampai umah.....wat apa yang patut....borak-borak ngan housemate sambil update blog....

p/s: Esok (Jumaat) aku nak pegi Janda Baik..kakak angkat aku dah memanggil suh datang...ada sesape nak ikut?

6 comments:

Pencacai Alim said...

aku nk ikut mandi kat janda baik..knapa janda baik? hakhakhak

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

betul ke janda tu baik..
kalau baik kenapa menjanda...
wakaka wakaka wakaka
err hati hati..

Aku adalah aku said...

Pencacai Alim;

Hujan lebat tak jadi pegi....
Aku pun sampai sekarang tertanya2....

Aku adalah aku said...

Helmy;

Sebab dia baik sangat lah....orang rampas laki dia...ok aku reka je..aku pun tak tau...

aku tak jadi pegi...cuaca dan condition diri tak mengizinkan....

hamzah ian said...

gua tak pernah pergi janda baik.. seyes

Aku adalah aku said...

Hamzah;

Teringin ke? Bagi alasan terbaik nape nak pegi....