Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Sunday, September 12, 2010

Hari Kedua Raya....

11.9.10.....Hari ni pagi-pagi aku diserang sakit perut....memulas-mulas...dah setel, aku pun sambung tido...lajak sampai kul 8.00 pagi....paksa diri untuk bangun, terus mandi ngan siap-siap...ari ni aku pakai t shirt ngan kain batik je cukup....tengok anak-anak sedara aku (anak abang ngah, abang aku) dah sampai tengah syiok makan lemang ngan Opor.....

Lepas je dorang gerak, aku plak sambung sarapan....pastu duk rehat-rehat jap, familiy jiran sebelah (kaum lelaki je) datang beraya....Adik tolong buat air, aku plak sibuk potong kek ngan isi kuih yang mana yang dah kosong bekasnya....diaorang balik, kemas-kemas...sakit perut ku menyerang lagi...dah selesai...duk rehat-rehat jap....tengok jiran sebelah ramai sedara mara datang berkunjung...penuh gak la kete dok parking....sebelum tu dapat kabar berita kawan baik Abah (jiran kat umah) meninggal kena serangan jantung...Al Fatihah untuk pakcik Hussin Faiz...arwah selalu je melawat mak ngan abah....abah terkejut sangat-sangat sebab paginya dia ada jemaah subuh sama-sama disurau....sampai terketar-ketar aku tengok badan abah....sebak rasanya....

Bila petang sepupu-sepupu abah datang beramai-ramai...aku boleh dikatakan rapat  gak ngan sepupu abah ni...masa kecik selalu mengendeng kat Pak Long....memang agak lama la jugak tak jumpa...diaorang tak dpaat datang untuk kenduri nanti....selesai basuh pinggan, duk kejap pastu tengah kemas dapur Aam sampai....dia, adik ngan abah pegi jemput sedara mara yang belum dijemput untuk kenduri nanti....aku plak sempat mandikan mak....

 Petang giliran kitaorang plak berkunjung ke umah jiran sebelah....beraya la apa lagi....dan lepas je solat maghrib..terus gi umah adik abah..sebab semalam dah janji nak datang....ni kiranya bawak mak sekali jejalan...on the way balik, dapat call adik lelaki abah plak nak datang umah...sambil tunggu dorang sampai sempat jugak layan bebudak main bunga api....bila pakcik aku sampai...bukan takat satu kete, 3 bijik kete yang sampai....rupanya keluarga mak sedara abah pun ada gak...

Kaki aku dah mintak ampun, badan aku pun dah mintak ampun...letihnya terasa...tapi dalam letih-letih tu sempat gak layan borak ngan abah, Aam ngan Lin...adik plak dah tido awal....

p/s : saat nih aku rasa macam nak angkat jari pun tak larat....sib baik guna khidmat catering untuk kenduri...kalau tak harus aku nangis teresak-esak.....

2 comments:

Unknown said...

SALAM,
SIBUK NAMPAKNYA. HARAP MENCERIAKAN ! APA PULA RANCANGAN HARI INI?

Aku adalah aku said...

LF,

Salam....

Ceria dalam kepenatan...baru je selesai kenduri merangkap open house....