Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Tuesday, September 07, 2010

2 Hari Nih.....

5.9.10......bangun pagi...siap-siap...keluar pegi jumpa BKG....Dz tanya nak pegi mana....aku cakap pegi alas perut jap...hehehehe...sampai Resak....BKG terus ajak pegi Sg Buloh, apa lagi antar Anis (adik angkat BKG) amik baju...pastu ronda-ronda dalam kete...BKG cuba pujuk aku pegi jalan TAR....pujukannya tak berjaya...aku memang angkat tangan 2 belah sebab tak sanggup bersesak-sesak....

Petangnya aku pegi umah Aam...berbuka di sana....Lin isteri Aam masak Mee Kari....memang sedap....hero-hero kecik dua orang macam biasa tunjuk ke'terror'an masing-masing...biasala bila Makde ngan Pakcu ada.....lepak-lepak sambil borak-borak, sampai aku terlena atas sofa..sejak pose ni dah macam rutin aku terlelap dalam keadaan duduk....9.30 malam gerak balik....masuk bilik....siap-siap..untuk tido tapi tak...bukak blog dan ronda-ronda....rumah aku..sunyi...Ntot dan Dz berbuka kat mana aku tak tau...kul 1.00 pagi aku terdengar dorang balik....dari umah kakak Dz agaknya....

6.9.10.....dah janji ngan BKG print sijil kewangan dan bumiputra kat Hangout Cafe (kedai kakak angkat aku)...siap je borak-borak kejap, sempat minta maaf sempena raya....gerak pegi Cheras, aku salah jalan lalu tol yang sama 2x2....akhirnya sampai jugak ke destinasi, gerak balik...BKG dah lena...semalam kan hujan...mood aku pun mendung sama macam cuaca...antara faktor...perut aku sangat lapar (makan masa berbuka semalam je pastu dah tak makan apa-apa sampai kul 3 petang)...bukan tu aje...jiwa aku ada sedikit kekacauan...

BKG bising, sebab suruh makan sebelum gerak aku taknak...alasan...lemak kat badan banyak leh tampung...hehehe....tapi bila sampai resak terus amik apa yang patut alas perut...petang ikut BKG pegi Bukit Kapar beli Nasi Ambeng dan beberapa juadah untuk berbuka....dalam masa yang sama HM24 SMS bagi hint nak jumpa...aku kata ok lepas kul 8.30 malam...lepak minum ngan dia dekat Old Town White Coffee Plaza Masalam....tanya dia nape nak jumpa dia cakap saje nak isi hari-hari sebelum cuti raya...sebab nanti lama lagi nak jumpa aku..kena tunggu 2 minggu...cess....macam la tak boleh nak tepon plus sms...

Dan semalam badan aku rasa sakit sangat-sangat...sendi-sendi aku rasa sangat-sangat lenguh....tetiba je aku muntah....puncanya dah tentu aku tau...badan dah masuk angin dan aku terlampau letih....dalam masa yang sama aku jadi sedikit stress....ok aku tak nak fikir, aku tak nak layan...biarkan....

Hati...dengar la pujukanku....dia takkan tahu okay....dia takkan pernah tahu....

p/s : ari ni masih lagi berbuka kat luar...kali ni dengan keluarga makcik aku....

4 comments:

LaiLiE iZaNi said...

jg diri leklok...xlama lg nk raya nih...hehehe...tc ye...drive carefully balik beraya nt...slmt hari raya elly..=)

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

tu la orng suruh rehat tak mou ..
aku confius la ... napa nak ada siji bumi ngan kewangan...kawan kawan aku baru pinjam company pegi reg...
dah hampir 9 tahun aku berniaga.Aku rasa cukup leceh biz ngan gov ni..
nant aku tulis pasal member reg kewangan ngan bumi..
ok jga diri mau raya ni...

Aku adalah aku said...

Lailie;

InsyaAllah....Ko pun sama, drive elok2 balik kampung....Selamat Hari Raya...from elly to elly...hehehehe

Aku adalah aku said...

Brutal;

Hari ni aku rehat la ni....kejap je...

Memang cerewet berurusan ngan dorang ni..apatah lagi nak renew....ok aku tunggu entry ko tu...wei ko tak on9 ek?