Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Sunday, September 19, 2010

Aku Pegi Beraya Lah Lagi.....

18.9.10.....bangun pagi ni, susah jugak aku nak bukak mata...sikap suka tido lewat tu yang buat mata ni suka celik pada waktu yang bukan sepatutnya....bila bangun umah sunyi, Ntot dah pegi keje pastu terus balik Ampang...aku sorang-sorang lagi...

Layan drama kat TV2 pastu tengok Astro prima citer Pondok Plastik Tepi Kubur....citer slow sikit tapi aku tak tengok abis, sebab nak kena siap-siap...ari ni dah plan ngan BKG, itupun aku lewat sampai 10 minit kat tempat pertemuan...terus gerak ke Taman Danau Desa, sempat tengok handphone kakak angkat aku yang dah terpisah 10 tahun ngan aku sms tanya aku di mana....sambil drive (ampun en polis) aku call dia bagi tau aku dimana...ari ni giliran BKG duk sebelah....sampai kat sana borak-borak, pas kul 4 petang gerak ke Puchong pegi umah bekas student yang penah dibawah jagaan kami buat Open House....makan sikit, minum banyak...dahaga weh...

Habis disitu, terus singgah kat IOI, BKG nak cari sarung handphone yang tak jumpa-jumpa dari semalam....lenguh kaki aku ikut dia ukur besar, ngan panjangnya IOI....sempat tertengok satu couple yang dipercayai statusnya pengantin baru berdasarkan bukti inai yang ada di jari tangan, kaki dan dikeliling kaki...masih malu-malu kucing lagak mereka...romantik manja-manja tuh....

Balik, sampai di Resak, tengok JJR (duda anak satu, pandai masak weh) baru sampai dari kampung.....borak kejap dengan dia, BKG join sekali sambil aku sempat bongkar kete dia....saje nak tengok apa dia bawak balik dari kampung....aku kalau ngan dia ni memang tak cover perangai...dia selalu kata aku wanita ayu, kunun korporat yang brutal (kalau korang rasa agak meluat sila simpan ye...hehehehe)

Habis borak, ngan gaya sopan mintak izin nak balik dulu..sampai umah, dah tentu umah aku gelap..mana ada sesape kat umah....bukak semua suis lampu yang ada pasang tv, naik atas masuk bilik buat apa yang patut.....turun semula, layan drama, layan citer ntah hape2...sms dari Abang Jal diterima bagitau umahnya ada saudara jauh datang berkunjung jadi program untuk malam ini terpaksa dibatalkan....handphone aku bunyi lagi kali ni dari HM24....maka dia lah teman aku bersms sampai la saat aku update blog nih....tapi bab ayat-ayat seram tu rasa macam aku nak bakar dia hidup-hidup....mencik lah dah la tinggal sorang nih, umah ni memang penah ada peristiwa seram, dah la bukan bulan pose...ni setan-setan tengah raya sambil lompat bintang sebab baru terlepas...janganlah setan beraya kat sini...meremang plak bulu tengkuk aku nih....

Lupa plak, kat TV3 tadi aku tengok drama citer Air mata Salina...eh eh ada Adi Putra....suka tau...tapi ni dia jadi jahat malam nih, rambut dia tu aku tak suka sikit...teruk la penulis skrip ni buat watak dia jadi macam tu....

p/s : BKG, JJR ni adalah berdasarkan no plet kete masing2..senang nak sebut....HM24 ni nama penuh dia panjang nak eja dan 24 tu umo dia....

p/s: aku terima sms dari seorang hamba Allah yang dah lama tak bersms...ada ke patut pertikaikan aku dah lama tak antar sms ngan dia...haish tak faham aku orang lelaki ni

6 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

sakan ko... jangan lupa puasa 6

Aku adalah aku said...

Helmy;

InsyaAllah....x lupa.....

amiza said...

esok start

Aku adalah aku said...

Amiza (mcm kenal je);

nanti raya sama-sama

Unknown said...

SALAM,
ORANG KATA RAYA SEBULAN. JADI OK LAH TU. ZIARAH MENZIARAH NI BAGUS. UNTUK MENGERATKAN HUBUNGAN PERRSAUDARAAN DI KALANGAN MUSLIMIN

Aku adalah aku said...

LuahFikiran;

Salam...

Hujung minggu ni je ada masa nak berziarah...nanti dah kembali sibuk dah tak sempat...

p/s: teringin nak tinggalkan komen diblog sedara, tapi selalu fail