Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Saturday, September 04, 2010

Makan-makan, Jalan-jalan

3.9.2010....Sakitnya kepala aku bila aku celik mata....itupun sebab BKG yang call dan aku terjaga....rasanya dah lama aku tak kena migrain macam semalam....dah sebulan lebih...kalau ikut plan nak ikut BKG antar kerepek raya yang telah diorder...tapi sebab memang dah tak larat sangat, petang la baru aku jumpa dia.....

Walaupun aku dah dapat tawaran kat tempat keje baru, semalam aku hadir lagi satu temuduga....cuma kali ni mereka tak dapat nak tawarkan gaji yang aku mintak....dan semalam memang aku agak kelam kabut sikit.....dengan nak menjawab telefon dan sms dari kawan aku yang bertanyakan bila boleh bukak pose sesama...BKG pulak dok pujuk aku suh batalkan janji temu semalam dengan HM24 dan bukak pose reramai ngan dia....Mana lah aku nak cancel dah dua kali kitaorang postpone rancangan bukak pose sesama...untuk memujuk, aku suh BKG buat arrangement dengan yang lain-lain, malam kuar minum, makan satay kat awan besar...

Semalam dah la first time bukak pose ngan HM24, aku terlambat la plak...sangkut dalam jam dari Bukit Jelutong sampai ke simpang Giant 13...HM24 yang dari luar Shah Alam pun dah sampai....sms dah berkali-kali tanya aku kat mana...sampai aku terpaksa jawab aku kat atas jalan le apa lagi....sampai je tengok makanan dah ada atas meja...dia dah orderkan untuk aku...pandai nasib baik kena ngan selera aku...dah siap makan dan borak-borak, aku pun gerak balik terus ke tempat BKG....

Pukul 10.00 aku, BKG, Anis gerak pegi amik dak Alia ngan Ida....sebab ramai so naik keta aku dan aku lah yang drive...sebab kitaorang dah sebulan tak berkumpul dan meronda macam ni apa lagi riuh rendah jadinya dalam keta....sampai Awan Besar cari tempat nak duduk...boleh tahan gak orang kat situ ramai....BKG gi order satay...aku yang agak kenyang ni takdelah makan banyak mana sangat....masa balik sempat tengok ada pertunjukkan bunga api (aku rasa tu orang cina dok main sebab nak halau hantu)....siap berenti tepi jalan, dan yang kelakarnya ada gak kete-kete lain yang ikut kitaorang berenti tepi jalan...ada lah dalam 10 minit....pastu terus balik dan sempat singgah I-City...jangan tak percaya, semalam adalah kali pertama aku singgah situ dan untuk masuk sekarang ni kena bayar RM10...fuhh leh tahan gak mahalnya...jalan-jalan tengok keindahan lampu, aku ajak dorang balik sebab dah rasa penat....akhirnya kul 1.00 pagi barulah aku sampai umah....

p/s: Bila bulan mengambang, air diperigi berkocak.....carilah orang yang sayang kita  dan terimalah sesiapa yang ikhlas tak kira apa umurnya...aku? cari yang sayang kita memang susah...ikhlas tu susah nak ukur...

8 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

utung ramai yang nak belanja sian hm24 tu... sangkut kat bukit jelutung tu ..boleh la ko singah main glof

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kengkawan yang ambil berat susah nak cari..

beruntung ko..

Aku adalah aku said...

Brutal;

asyik kesian kat HM24 je....

Aku adalah aku said...

Reen;

betul tu....tapi kekadang aku yang pening sebab nak kena jaga hati semua orang....

kakLuna said...

special kawan2 ko ni kan..BKG,HM24..ber kod2 lak nama nya hehehe

Aku adalah aku said...

Luna;

Kena letak kod sebab kang ada yang tau...hehehehe....

Unknown said...

oitt kena bayar kena nak masuk ke situ..utk seorang RM10.00 ker atau untuk se family.

ingat nak gi..klu mahal tak yahlah..baik gi sunway lagoon

Aku adalah aku said...

Kak Ina;

Kena bayar kalau kita nak bawak masuk kete...sebijik kete masuk RM10...kalau jalan kaki tak yah bayar...tapi nak menapak tu jauh gak tuh...