Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Tuesday, October 19, 2010

Soalnya Hati....

Cici : Nape dengan ko ni....muka dah macam ayam nak kena sembelih....

Caca : Selalu ke tengok muka ayam nak kena sembelih? Susah bila hati dah mula bicara....

Cici : Hati dah mula bicara? Wow! Jangan biar hati kuasai diri...

Caca :Hati dah menguasai, otak dah mula kurang berfikir....bila hati dah mula menangis, diri terasa macam lalui peristiwa trajis.....

Cici : Huh tak abis lagi ko fikirkan tentang dia? Hentikanlah....

Caca : Aku cuba, tiap kali aku nak lupa, dia tetap datang...aku dah rasa macam pemburu bayang...aku nak lupa, tapi tak boleh...hati aku rindu..diri jadi lemah....otak aku makin kurang nak fikir..eh tapi kalau otak tak fikir, macam mana plak aku leh ingat dia...bukankah itu dari otak...tapi hati aku yang asyik berbicara, lalu maklumat dihantar ke otak...maka otak proses....maka dia tetap jugak terpahat di hati...huh susahnya....

Cici : Tanya pada hati, dimana letaknya sayang...tanya pada hati dimana letaknya kasih...betul ke sayang kasih itu digabung, hati juga suka akan menjadi cinta?

Caca : Itu yang aku selalu menjadi keliru, aku tau aku suka, tapi adakah rasa sayang itu, wujudkah rasa kasih itu, sudah terbitkah rasa cinta itu.....aku sendiri pun tak tau....

Cici : Ko tanya hati itukah rasa yang sebenar....hanya ko yang tau...


p/s : Huh memang susah nak handle kalau hati yang berbicara.....

2 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

baik ko dengar lagu p.ramlee dan normadiah tajuknya " itulah sayang"

Aku adalah aku said...

Nanti lah aku dengarkan....