Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Friday, October 08, 2010

Bila Murai Berkata-kata......

7.10.10......pagi-pagi sampai opis, tetiba je ada burung murai berbunyi tanpa diminta....membebel tanpa sebab seolah-olah ditujukan pada aku....ni baru hari yang ke 16 aku bekerja disini...aik takkan dah ada isu dah.....

Keje aku memerlukan aku berkomunikasi dengan semua orang termasuklah Tuan Director....aku disuruh untuk berjumpa dengan dia bukan aku yang ngengada nak jumpa dia...dan setiap kali aku jumpa Tuan Director aku cakapkan pada bos besar...dan bos besar sangat-sangat tau apa yang aku buat...kerna aku akan brief dia setiap kali sebelum atau selepas perbincangan....satu hari semalam aku berada dalam mood yang mendung....aku tak pasti sama ada aku terlalu menjadi sensitif dan terus mengambil setiap patah perkataan tu masuk terus simpan dalam hati....sedih hati aku.....dalam sedih tu, tetap jugak aku bawak burung murai pegi dengan aku ke Lembaga Zakat.....ada tugas yang perlu aku laksanakan dan jugak dijemput ke jamuan hari raya disana...sempat menjeling jejaka yang lengkap berbaju melayu....dan jumpa pengacara siaran oasis yang kembar dia pernah jadi suami Rita Rudaini....hensemnya....cuci mata la aku jawabnya...

Petang sempat tepon BKG...berjanji untuk berjumpa lepas Maghrib...sebaik jumpa BKG terus mengadu lapar kerna tekak teringin nak makan Mee Tomyam....dah la nasi lemak daun pisang tak dapat lagi....singgah di Hangout Cafe belakang Tesco Extra jumpa kakak angkat....berbual, sempat amik buah nenas potong makan ngan asam....selesai apa yang patut urusan BKG disitu, terus gerak ke restoran Zahrah order yang teringin...dalam perjalanan sempat bercerita dengan BKG apa yang terjadi.....BKG suruh bersabar...dugaan Allah....mengalir jugak setitik dua air mata aku...ntahla sedih sangat aku bila tiap kali keje,sering kali disalah anggap bila diri diberi perhatian....dah la cuba tepon Abah ngan Mak tak berjawab...sedih berganda aku jadinya....syukur aku ada teman yang baik macam BKG, sedia meminjamkan bahunya untuk aku....sempat jugak aku borak dengan Cik Man sambil makan kuih batang buruk....kurang terasa sedih aku...aku gerak balik rumah...niat dihati bila bukak laptop nak la bercerita dan jugak ronda-ronda blog orang lain...sambil tu pasang lagu Maher Zain....alih-alih aku sedar dah Subuh....huh dah banyak kali aku terlelap tanpa aku sedari aku terlelap.....baju pun tak iron lagi.....

p/s: Aku pasrah bila diri ini sering kali menjadi tohmahan.....aku pasrah bila diri ini sering kali disalah ertikan....tapi aku tak pernah meminta untuk disanjung, aku tak pernah meminta untuk di puja...dan aku tak pernah merasakan diri menjadi perhatian....aku pasrah kalau ini dugaan Allah...kuatlah hati dalam menghadapi dugaan...kuatlah diri dalam mengharungi rintangan.....aku bekerja demi mencari rezeki yang halal....

2 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

sabo..sabo...

burung apa? burung murai
burung apa ? burung murai
burung apa burung murai

biasa politik ofis,ada macam macam hal

Aku adalah aku said...

Helmy;

ye ye ye...aku sabo la ni...