Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Monday, October 25, 2010

Cerita ari ni....

Ari ni aku sampai kat opis macam biasa je....jalan pun jem macam biasa je....sampai kat opis aku bukak laptop pun macam biasa jugak....cari radio era macam biasa jugak....tapi ari ni ati aku aman, ati aku senang....senyum aku dah macam orang terlebih gula, manis aje....hehehehe...ketawa aku pun macam biasa...keje-keje aku pun lancar aje.....sebab apa...sebab ati aku senang, ati aku aman....

Sepupu aku yang polis itu call pagi-pagi, tanya tentang hal semalam....dah aku update status semuanya...tapi tetap gakk berdebar...mana taknya pagar umah aku terbukak luas tadi bila aku balik....ok kita tinggalkan kisah misteri itu...malas aku nak pikir wat masa ni....

Balik semula citer kat opis....kakak itu telah berdepan dengan aku....telah bagitau apa yang berlaku...nape ada berlaku salah faham....ok macam biasa aku sering aje ditikam dari belakang....sakit tak? Ntah aku dah rasa....dah lali dah imun....biarlah mungkin hamba Allah itu perlukan sedikit bimbingan...takpe bos besar akan pikul tanggungjawab itu...tugas aku adalah memastikan semua berjalan lancar...takde kontroversi lagi....yang penting sekarang ni aku kena susun agenda macam mana nak bawak tuan director jalan-jalan bagi talk untuk sebarkan ilmu pengetahuan yang dia ada...ada yang berminat tak? Meh la kita buat aktiviti bersama-sama....

Sebenarnya bila hati aku susah, bila aku sedih,  aku ada cara nak atasinya....sama ada aku akan mengadu atau mengacau kawan aku yang sorang ni....kawan aku ni sakit-sakit pun dia layan jugak aku....dia sibuk macam mana pun tetap jugak sedaya upaya balas sms aku...terima kasih banyak eh....dan lagi satu sesuatu yang selalu buat aku riang gembira...cewahh...Pagi setiap kali kul 9.30 hingga kul 10.00 pagi aku meronda-ronda di wad melawat pesakit-pesakit yang ada....seronok tau jumpa dorang....borak-borak sambil tanya keadaan dorang...dah makan ubat ke belum...dorang kata doktor ke, aku kata bukan, PR je kat sini....hehehe....

Hidup aku single tapi tetap tak sunyi...ok aku tipu, kadang-kadang aku sunyi....Bkg ada setia temani aku kemana saje, kalau dia takde hal....Abang Jal plak masih lagi berjauh hati ngan aku...tapi ada ke aku kesah...malas nak kesah...HM24? masih lagi tak berubah...suka aje tanya soklan yang kekadang letihnya makcik nak jawab.... sejak KM dah pindah Sarawak ni, boring gak aku...takde teman nak gaduh...dah lama tak online di YM borak ngan dia....ada jugak dia SMS or tepon kadang-kadang....dia tengah sibuk uruskan hal anak isterinya disana dan tengah berusaha membuka opis disana....

Kadang-kadang aku terfikir gak.....aku ni mudah mesra dengan orang....pernah sifat aku yang satu ni telah ditafsirkan oleh musuh dalam selimut aku (penah jadi kawan la dia ni) bahawa aku ni perasan orangnya....kononnya selalu rasa orang suka aku...tapi bagi aku, bila orang tegur, aku jawab, bila orang hulur salam perkenalan aku sambut...orang senyum aku senyum dan kalau sekali sekala aku nakal main mata tu bukan sebab aku nak sangat..saje warnakan hidup aku...nasib baik la teman-teman rapat aku bila dapat tau aku di umpat kata, dorang tau perangai aku.....aku memang mudah mesra, aku memang senang ramah tapi aku tidak pernah terdesak....terdesak ingin sangat berpasangan...bukan sikap aku....ada ke takde sama aje bagi aku, kalau ada aku sambut baik, takde pun takdelah sampai aku menangis, meratap nasib.....

Okay aku memang suka kat dia ni (yang selalu aku war warkan tu), tapi aku juga tertanya-tanya suka aku itu adakah sebab aku suka dan wujudnya rasa sayang atau aku suka sebab hanyalah crush je....kadang-kadang bila menyentuh soal perasaan ni, ianya adalah sesuatu yang sangat misteri...kita boleh je suka, boleh je sayang tapi kadang-kadang sekelip mata rasa itu boleh tukar jadi benci...tapi aku taknak lah sampai benci...buat apalah nak benci-bencikan....cuma bagi aku dia penyinar hidup aku....banyak jugak merubah aku....takde dia aku rindu....rasa dekat dengan dia, tapi jauh.....tapi tak pernah aku fikirkan sampai tahap nak hidup bersama sebab aku tau, aku bukan pilihan dia....bersaing untuk seorang lelaki, sungguh bukan aku....takpe aku yakin, kalau dah jodoh tak kemana....bercinta tak semestinya bertunang, bertunang tak semestinya berkahwin, tapi berkahwin biarlah kekal bahagia sampai bila-bila....amin...

p/s : panjang lebar plak aku merapu malam ni....dah macam nak jadi novel plak.....

2 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

mungkin hantu bukak pagar kot metro suka tu... aku tak suka certa tikam tikam ni...mana boleh tikam tikam contoh tkim nombor dosa...
aku sunyi dalam ramai

Aku adalah aku said...

helmy;

sunyi apa laginye ko ni...dah ada 4 dah pun...