Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Wednesday, October 13, 2010

Ari Rabu Mood Aku Dah Tak Kelabu.....

13.10.10.......segar terasa bila bangun ari ni...Alhamdulillah masalah mata dah berakhir.....pegi keje waktu macam biasa...sampai berhampiran Kayangan Heights, kereta beratur-atur...welawei jem la pulok pagi ni...tapi aku tak kisah..tak perlu buru-buru...sebab keluar awal takde la perlu aku berburu-buru, nak singgah gerai pakcik baik hati pun sempat.....ari ni pakcik baik hati offer nasi lemak, tapi aku tak nak...beli kuih je..ada kuih kegemaran, kuih bakar...sedap tau....pakcik baik hati siap kata ni mesti tengah jaga badan, dan aku ngan jujurnya mengangguk-anggukkan kepala.....

Sampai opis, sambil menunggu pintu bilik tempat aku duduk dibuka, aku lepak di sofa berhampiran pantry....sempat berbual sepatah dua kata dengan mereka-mereka yang tengah bersarapan.....bukak laptop tanda berhenti perbualan, kononnya seperti melihat keje yang ada tapi hahahaha..hakikatnya tengah tengok blog yang ada.... 

Masuk ke bilik, aku mula bekerja...ooo ye aku sempat amik sarapan yang dikirim bihun goreng ngan kerang....suka tau...itulah makanan aku sampai petang....ari ni aku telah pegi berjumpa pesakit-pesakit yang ada dalam wad...itu tugas aku sebagai PR di sini....seronok gak....dan aku kembali ketempat aku meyiapkan kertas keje yang amsih belum selesai...memang pening aku nak kena kenal istilah-istilah perubatan nih...nak sediakan pakej-pakej.....nasib baik internet ada, mana tak faham layari lah, taip je lah...InsyaAllah jawapan dihujung jari...sekurang-kurangnya aku tau apa maksud VDRL dan sebagainya....perit gak bila dulu belajar lain, ni bila keje lain plak yang aku buat.....sungguh berlainan, tulah cuba aku teruskan cita-cita aku jadi peguam, kan bagus...leh la jugak aku praktikkan ilmu yang aku blajar tu....ntah-ntah aku lah antara pendakwaraya yang dakwa orang yang bunuh Sosilawati...fuhhh kalau bab angan-angan serah la kat aku...memang carta atas la duduknya....nasib baik la ari ni ada orang baik hati teman aku wat keje sambil borak-borak...ko faham la yek ucapan terima kasih ni untuk siapa...sekurang-kurangnya stress aku tu hilang......

Dah petangkan...aku pun apa lagi kemas-kemas, mau pulang....dalam kepala dah terbayang nasi kukus ayam dara kat Bukit Jelutong tu....ok aku singgah, ye aku singgah....jalan-jalan tanpa menanggalkan cermin mata gelap ku....huh dari jauh dah nampak seseorang yang aku kenal....nak pusing tak boleh, dan itu dia nama penuh aku dilaungkan...dah 2 tahun aku tak bercakap ngan hamba Allah ni tau....dulu ada krisis tau..tak leh citer...kawan aku ada cakap (sekali lagi ko tau sape kan) kisah aib jangan citer, citer yang baik-baik je....bila nama sudah dipanggil jangan la pulok nak berlagak ye....pegi la aku sambil tersenyum kepada mamat ni....gerai sebelah menyebelah...tak elok tau sombong-sombong nih....lupakan yang lalu....berbual sambil mengorder nasi kukus ayam dara....berbual bertanyakan kaba keluarganya....anak-anaknya....mempelawa tuk lepak situ bila malam menjelma....tidak berjanji tapi insyaAllah satu hari kay, satu hari....

Sampai di rumah baru perasan, alamak minyak kete lupa nak isi..rasanya cukup kot esok hari...memang dah berklip dah tanda minyak nak abis....takpe takpe mesti cukup tu...ok ayat untuk sedap kan hati...sambil update ni aku borak-borak ngan kak Ma (kakak angkat aku)....sempat la citer sikit-sikit...ooo dan dia dah baca blog aku mulai ari ni....I love u kak Ma...pujian-pujian mu amatlah dihargai okay....SMS dari HM24 diterima ari ni...katanya ayah dia dah tak sihat.....ok aku doakan ayah ko akan sembuh...insyaAllah....sabor la ek....

p/s : Tadi berbual di tepon ngan BKG....dia ajak gi tengok bola...aku ok aje...orang belanja mau je la kan....suka tau..suka sangat.....

3 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

ko ganas juga tengok bola

Aku adalah aku said...

Helmy;

Bola mana ada ganas

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

tukar tajuk kat atas aku suka ..nampak berpendirian