Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Saturday, October 02, 2010

BIla Ari ini

1.10.10....hari yang agak memeningkan....sehari-hari aku mengalami sakit kepala...dalam sakit kepala berjaya jugak berbincang dengan Tuan Director....nape tiap kali aku berbincang, Tuan Director tambah lagi keje baru...naik opis sakit kepala aku bertambah...minggu depan aku dah mula berjumpa ngan customer-customer yg ada....

Haish makin hari makin bertambah rindu aku ni kat dia...nak jugak aku selit...hehehe....balik dari opis terus je menuju ke umah makcik aku kat Sea Park....aku tido disini sampai la ahad...selesai semua, lepas Abah ngan Mak balik....aku pun balik la umah aku....sampai je tengok keje-keje telah tersedia untuk aku...memasak ikan keli goreng berlada....lauk yang simple je....senang cepat dan segera....siap makan sambung plak mengemas...keje kalau dibuat ramai-ramai dan sepakat maka cepat aje siapnya....sempat jugak aku menaip untuk Abah syarat-syarat pertunangan...sempat jugak kami reka pantun....penuh tradisi la majlis tu....ni idea yang tetiba terbit dari aku, makcik aku, sepupu aku dan adik aku dan dikawal selia oleh Abah ....

Namun aku sedih sebab kesian ngan Mak...kesian tengok dia....kalau dia sihat, mesti dia sama-sama sibuk ngan kitaorang....sekarang ni mak hanya melihat je...pandangan Mak tetap terselit pandangan sayu....tetap jugak ngan sifat dia yang suka memandang aku lama-lama....kata Mak, tak puas nak lihat muka aku....kata Mak, makin cantik anak Mak....dan kata aku, orang malu la Mak, bila Mak tengok lama-lama, puji-puji orang macam tu....tapi dalam hati kembang rasanya...cukuplah Mak yang puji...aku sayang Mak, aku sayang Abah...aku sayang keluarga aku....

p/s: aku masih lagi berjaga...makin lama makin aku rindu kat dia...sibuk macam mana pun fikiran, hati aku ni tetap terselit dia jugak....mencik tau....

6 comments:

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Salam Elly,

Berat lagi mata memandang, berat lagi bahu memikul kan..?

Semoga ko ceria selalu !

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

berat mata memandang ,lagi berat bahu memikul.lagi berat timbangan berat badan bila raya bila kenduri
berat lagi lori 70 tan..berat juga menara berkembar..tapi tak la berat macam lagu kru.. tapi disana nanti mintak mintak beratlah timbangan sebelah kanan..

p/s Gluco LPD Plus-Better Life...cuba cari dan bagi mak minum...insaalah ok

Aku adalah aku said...

Salam Reen;

Betul tu Reen....tapi kesayuan dan keredupan mata mak bila memandang tu sering mengundang air mata aku....

Ceria kena selalu...ko pun sama...

Aku adalah aku said...

Helmy;

Apakah berat ko sudah terlebih bertambah??

Gluco LPD Plus- Better Life ye...nanti aku carikan....

Pencacai Alim said...

bersabar atas ujian Allah ye

Aku adalah aku said...

Pencacai Alim;

Terima kasih...ni mmg sabar banyak jugak lah...