Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Thursday, October 14, 2010

Amaran!!! Entry Ni Panjang.....

14.10.10......sampai di opis selepas pekena kopi o panas segelas...aku dah mula menjalankan tugas...hati tak keruan plak rasanya ari ni...bukan apa, tak tau nak capai yang mana dulu.....urusan di EPF perlu aku selesaikan ari ni jugak....dalam masa yang sama aku ada temujanji ngan Cik Suriani....

Sempat ke Damansara Intan, kemudian singgah di EPF seksyen 14 Shah Alam.....perlukan maklumat adik beradik aku...maka aku sms Aam dan Adik, call Kak Long ngan Angah....pada Kak Long ngan Angah aku kata nak wat wasiat tuk adik beradik...hehehehe....malas nak cakap banyak, nanti kena explain panjang-panjang...cakap macam tu senang....kemudian balik ke opis, tengah syiok menatap laptop sambil menjawab sms kat tepon, Tuan Director panggil...huh..tergezut aku tau....selalu macam tu, time bos besar takde, time tu lah dia datang....nampak gayanya masin mulut kawan aku, aku kena jadi PR tuk Tuan Director gak....

Sampai di Patco, aku cuba mendapatkan Cik Suriani, alahai cuti la pulak.....tak pe tak pe...aku cuba tanya ada yang lain tak yang incharge...dah jumpa terus bos dia....lebih satu jam perbincangan aku....melarat sampai citer2 bisnes....goreng-goreng sampai garing....selesai je...BKG tepon ajak minum..tempat perjumpaan Zahrah Cafe kat 13....borak bercerita...citer pasal bola hujung minggu ni....tiket VIP tuh..seronok tuh.....Game dia Selangor Selection vs Singapore Selection....dah lama tak tengok bola kat stadium....selalu bersorak sakan kat umah...tapi tanpa ada aksi-aksi ganas...last pengalaman aku tengok bola kat stadium masa Malaysia vs Man U.....teringat aku masa minit terakhir tu, ada sorang awek jerit...dah la masa tu memang tengah sunyi, orang takde sorak..tetiba dia pulak menjerit....tapi aku rasa takde lah ganas pun jeritan itu.....cuma kelakar....jadi dalam erti kata lain mana ada kalau awek tengok bola ganas.....ada ke? Bola ada yang ganas ke? Ada ke? ok aku tau pertanyaan aku dah bunyi lain macam....lantak la korang nak pikir apa...yang aku tau aku tengah citer pasal game bola sepak....

Malam lepas Maghrib aku keluar jalan-jalan minum-minum ngan BKG dan Anis....singgah di JAYATI belakang Tesco Extra.....habis je makan, balik dan dalam perjalanan balik aku sempat bermadah-madah...saje tengah ada ayat spontan aku keluarkan je lah...gara-gara dengar lagu Bila Cinta tema lagu Lagenda Budak Setan.....ada ke BKG kata leh jadi DJ kat sinar fm sebab pandai madah-madah...pandai sangat nak luah-luah perasaan nih...giler romantik katanya....BKG BKG......

Malam ni aku nak selit sikit untuk kawan aku yang sorang ni....semalam tak tau nape malam tadi mood dia mcam kelabu....haru biru....bila tanya itu ini yang buat mood dia berubah, jawapan nya senang tidak, tak, ok je....dah la berlaku kemusnahan barang kat opis dia....sempat aku nasihat jangan la letak kat lantai lagi dah lepas ni...tak tau la dia ikut ke tak kan....aku rasa ada satu lagu yang sesuai ko....memang sesuai....sesuai sangat-sangat.....tajuk dia kan JANGAN  TUNGGU  LAMA LAMA...aku tak tau la apa respon dia nanti...agak bengang ke, marah ke, suka ke apa ke.....tapi aku tau dia ni cool orangnya....baik budaknya.....dia tengah bahagia didalam kekalutan....ko jangan marah aku ek....bila kau baca ni, ko senyum okay....aku mintak ampun awal-awal kalau ko kecik ati bila baca ni....tapi memang dah lama nak tuju lagu ni kat ko..dah lama aku ada niat nak tulis sikit pasal ko.....aku doakan ko berjaya nanti dalam sesi pujuk memujuk.....





p/s : Welawei memang panjang lebar entry aku malam ni....

4 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

seboknya ko...
tak suruh tukar pun..cuma aku rasa tag line tu ok

Aku adalah aku said...

Helmy;

Makasih ye....

aku kena sibuk, kalau tak sibuk aku pikir bukan-bukan nanti....

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Elly,

kemain penuh schedule ko yea...

Aku adalah aku said...

Reen;

Waktu keje memang penuh...abis keje pun nak kena sibuk gak...kalau tak boring maklumlah sorang.....hehehehe