Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Sunday, October 24, 2010

Sensitive dan Aku....

Apa tandanya bila aku boleh buat 2 entry dalam satu hari....Maksudnya ari ni aku memang berkurung je dalam rumah, kalau keluar pun hanya membeli barang keperluan waktu kecemasan.....hari ini mood aku mood sensitive...bukan ari ni, tapi sejak jumaat yang lalu....

Kenapakah aku sensitive...jangan ditanya, aku pun tak leh nak jawab....tadi siang tengok tv ada lagu dimanakan ku cari ganti, sayu eh lagu ni...tak sedar air mata aku mengalir..tersentuh tau hati ni...halus plak jiwa aku ari ni....pastu baru kejap tadi aku habis tonton citer Taubat Nahsuha....tiap kali si bapaknya pukul anak-anak yang comei tu aku sentap, nangis plak aku.....tapi part yang paling aku sedih time bila famili dia kena bunuh terutama part anak-anak dia kena pukul kena tikam....ok citer memang ulangan...tapi aku baru 1st time tengok citer ni....nangis aku sampai teresak-esak....

Tadi masa aku keluar kejap, jiran sebelah umah panggil aku...Yani nama dia....dia sebelum ni penah citer ada sebijik kete, biarlah aku rahsiakan no plet, jenis keretenya....dan kete tu ada depan umah aku tadi masa keluar...dan elok je aku keluar pagar, kete tu pun blah...dan bila aku saksikan dengan mata aku sendiri, aku dah berdebar-debar..dah la nak tengok muka orangnya aku tak nampak....cermin tinted sangat....dan malam ni aku dah bagitau sepupu aku yang keje polis...dan tindakan yang cepat dari pihak polis sangatlah dipuji...kejap je dah jumpa orang itu....dan sekali lagi biarlah aku rahsiakan perbualan aku ngan en polis....minta maaf ye....erkkk ada ke orang tu sempat kem salam ngan aku melalui en polis..apa-apa pun aku kena update kat jiran aku nanti....supaya dia tak bimbang...

Sebagai rumah yang hanya dihuni oleh wanita-wanita, dah tentu aku sedikit sebanyak rasa risau campur bimbang....hal-hal macam ni, kita jangan buat kesimpulan sendiri...perlu ada tindakan....supaya tak jadi kejadian yang tak diingini....dah la pagar umah aku ni selalu je terbukak sendiri walau pun dah dikunci...misterikan.....dan jangan tak kata aku tak berdebar duk kat umah seharian ni bila tengok ada kete macam tu berlegar kat umah kita....mana la tau kan, sebab sekarang ni macam-macam hal yang tak disangka dan terjangka berlaku....

p/s: Monday blues ooo monday blues.....takde mood betul nak keje esok tau....

8 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

cerita aje jangan sedih..atuk budak tu ramai kenalan pulis... mak dia kawin dengan pengarah..bapakdia kawin dengan keluarga rafa..tak mungkin terjadi..semua kelurga tu aku kenal tapi mereka tak kenal aku...apa tah

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

sabar jelah kann..


kalau aku dekat, boleh gak kita gi melepak sekali sekala..

monday blues.... aku pun...

Aku adalah aku said...

Helmy;
3 kali aku baca ayat ko baru aku paham....

Aku adalah aku said...

Reen;

Bila lah nak melepak nih....nanti aku rajin aku gi tgk ko ek....

en_me said...

risau campur bimbang kanns.. ihiks

Aku adalah aku said...

en_me;

harus tak bimbang...kena bimbang....

Pencacai Alim said...

memang hebat..idea byk

Aku adalah aku said...

Pencacai Alim;

Makasih....citer aku kisah aku....kisah aku citer aku...