Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Monday, October 11, 2010

Monday, Migrain....

11.10.10.....bangun tido, aku memaksa diri untuk mandi....setelah solat aku kembali terasa segar...memilih baju yang tak perlu keje untuk meng'iron'....siap-siap....maka perjuangan hari Isnin bermula dari detik itu..siyes penyakit monday blues aku tak pernah ilang....

Gerak dari rumah, macam biasa gerai pakcik baik hati jadi sasaran...beli bekalan untuk dimakan maka kuih-kuih mula dipilih....dan aku tau mood aku ari ni tidak seperti selalu...nape ek? Sampai di opis, sempat aku beramah mesra dengan diaorang, bertanya soklan aku menjawab, dan aku bertanyakan keje yang diberi sudah disiapkan kah...ooo bagus, sudah siap...senyum senang....mulalah pendakian aku ke tingkat 3 eh ntah tingkat 4 agaknya...ntah aku tak kira lebih kurang la,,,,hari-hari memanjat tangga bersama kasut tumit tinggi.....takpe takpe itu exercise untuk aku, salah satu cara aku nak kurangkan berat badan....macam biasa kopi o panas mesti aku buat maka keje berjalan lancar....tengah asrik buat keje, panggilan telefon diterima, yeyyy minggu depan ada satu meeting penting, kena arrange Tuan director sini jumpa dengan Tuan director sana....waktu tengahhari, aku masih mengadap keje aku, sempat berbincang ngan bos besar....masih lagi mengadap keje aku, ditanya oleh mereka-mereka nape ari ni ketara diam ku, mulut ku bagai dikunci...alasan aku...pening dengan keje yang berserabut diminda...ditanya kenapa tak makan, jawab ku belum ada keinginan....

Sempat berbincang tentang majlis untuk Jumaat ni.....aku minta diri, ke bilik ku...menyambung keje yang patut....hmmm masih banyak lagi...perut ku sudah mula berirama ala-ala keroncong untuk Ana....teringat BKG berkursus ari ni, sms dia tanya kursus bagaimana....bosan jawabnya...tanya dia lagi ada hati nak singgah makan tak or teman aku untuk makan, jawabnya ok tunggu di Zahrah Cafe seksyen 13....BKG sampai dulu, minta dia order mee sup untuk aku...kemudian aku sampai, BKG senyum sambil berkata keje tak ingat nak makan ke sampai dah tak sempat tunggu waktu macam biasa....aku jawab perut dah pedih tak leh nak tunggu...dan saat tu, aku dah mula terasa bagai migrain mula menjelma....

Sampai dirumah, berkejar waktu, buat apa yang patut, dan kesakitan itu mula ketara...menahan diri dari memuntahkan apa yang patut, sebab aku tau bila dah mula memang aku akan jadi letih, lesu tak mampu buat apa-apa....mencari ubat, makan...mencari minyak Yuyee jumpa, dan disapu keseluruh bahagian yang terasa sakit....ketika ini terasa bijik mata macam nak terkeluar, urat tengkuk bagai menegang, siap mengerjakan solat maghrib, terus gelapkan bilik, memastikan kipas dihalakan ke kepala aku, dan aku mula mencari ketenangan memejamkan mata, cuba untuk tido...semapt terlena, terdengar nama dipanggil, Dziehan rupanya, risau tetiba aku diam tak berbunyi agaknya bertanyakan aku....menjawab dari dalam bilik memberitahu danmmenyambung lenaku kembali...dan ketika aku sedar dari tido jam menunjukkan kul 10.30 malam, terasa lega, migrain dah berlalu, cuma ada sedikit terasa denyutan sakit tu.....bukak blog update blog....dan aku tau perlu laksanakan ytang wajib dulu, sebelum menyambung semula untuk beradu dan kembali ari esok seperti biasa.....

p/s: Sempat tepon mak, bertanyakan kabar...baru sehari tak tepon mak kata ingat dah lupa, kot mana tau ada yang dah sudi menjaga....oh mak yang elly sayang....walau siapa yang mengetuk pintu hati, walau siapa sudi menjaga diri ini, mak ngan abah tetap yang utama di hati...InsyaAllah.....nampak gayanya gossip yang timbul masa kenduri belum habis lagi....

2 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

cik Laili Abdul Rahim
semalam aku bertanya kepada adek aku migrannya hilang tak... dia jawab lepas kawen terus hilang

teringat aku kata kata atuk aku kepada makcik aku

orang perempuan banyak masalah
separuh masalahnya akan di atasi bila berumah tangga ..
suku masalahnya akan diatasi bila ada anak
suku lagi masalahnya di bawa mati
sampi sekarang aku tak paham pun cakap atuk aku yg telah pergi itu

Aku adalah aku said...

En. Helmy;

Ko buat migrain aku datang menjenguk kembali....cesss....