Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Wednesday, October 20, 2010

Keprihatinan Yang Tak Bertempat....

Hari ni aku keluar pegi keje awal 5 minit dari biasa...sampai disimpang nak ke jalan besar...dapat aku lihat barisan kereta yang beratur panjang.....berjaya menyelit ke jalan besar tapi kereta hanya bergerak setengah tayar je.......45 minit aku terperangkap dalam jem yang tak tau hujung pangkal....

Aku tengok kebanyakan mereka dah memegang handphone, mesti nak tepon opis ler tu macam aku jugak bagitau lambat....elok je sampai kat trafic lite, dapat aku peratikan betapa beraturnya kete....aku jangkakan jem tu sehingga ke jalan Bukit Jelutong...Rupa-rupanya hanya selepas traffic lite, ada kemalangan yang tak lah seteruk tragedi 10.10.10......tapi sebab ramai yang prihatin menyebabkan traffic menjadi terlalu perlahan padahal kemalangan tu sikit pun tak halang mana-mana laluan....pelik tul aku...dorang tak fikir ke kita ni ada waktu keje yang telah ditetapkan....cuba kalau prihatin tu berenti sama kat tepi jalan, pegi la amik tau kan....ni tidak jenguk-jenguk sambil perlahan kete tu...marah tul aku bila sampai lewat 15 minit.....nasib baik awal-awal aku dah inform ofis bagitau....

p/s : Prihatin tu boleh...tapi biarlah bertempat.....janganlah sebab terlebih prihatin sampai menyusahkan orang lain...

6 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

c4 kan aje... miesti kaki nombor tu yang tertinjau tinjau... ko pun sama tengok kemalangan tersebut dan kerta jadi perlahan

Aku adalah aku said...

tak boleh nak laju, kalau tak aku sondol buntut kete org lain.....terpaksa tengok sebab org depan aku bawak kete pelan sangat....

alien said...

lumrah org kita
ada eksiden misti na slow2 kasi tgk baru jalan
hahaha

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

orang kita memang camtu.
belah sana accident tapi kat sini pun jammed jugak..


Elly,
Bila nak jumpa ko lagi ni?

Aku adalah aku said...

alien;
Nak sangat tengok berenti la tul2..ni tak jalan pelan2...mencik sangat

Aku adalah aku said...

Reeeeennnn;

Rindu sangat kat ko....boleh aje jumpa...hujung minggu aku free aje....

Betul tu Reen...jem dua2 belah jalan...