Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Friday, November 05, 2010

Sape Kata Pompuan Je Suka Membebel....

Ye aku lewat sampai kat umah adik aku 15 minit....dah antar sms bagitau awal-awal....
Aku terus parking, pindah barang-barang masuk kete....hampir je eksiden.....
Nak bebel kat adik, sebabkan aku lewat malas ar....
Alhamdulillah selamat sampai.....

Tak sampai seminit aku sampai....si Hazim dah menunujukkan doraemon....
Sibuk bagitau dia malam tadi pegi KFC....bila aku tanya nape tak tunggu aku...
Katanya aku lambat, tak boleh tunggu...sampai dalam bilik dia membebel cerita ngan aku....
Dan bising nape aku lambat sampai kat kampung....bila aku cium dia, siap request suh cium kepala dia...
Bila aku kata  Hazim dah besar, pandai plak dia jawab mestilah, memang patut pun....

Di dapur Aam suami isteri tengah sibuk memasak....aku duduk dulu...
Sekali lagi aku dibebeli (huh bahasaku)...apa lagi pasal kawin ler...
Abah dengan selamba berkata, kalau ada yang datang meminang (which is we know who)...
Abah terima....tak nak tanya-tanya dah....biar lepas tanggungan Abah katanya....
Katanya tak kesian ke tengok Mak ngan Abah (dalam hati aku, kesian bah)....
Aam menyampuk sama....katanya pandang la muka Mak ngan Abah...tengok keadaan dorang....
Dan ayat yang tak boleh blah bila Aam kata, kesian tengok kitaorang nih..tunggu dah lama dah...
Huh susah macam ni....aku kena ayat orang la....

Aku meneruskan keje keje dapur....membantu adik ipar ku yang pandai masak itu.....
Menu kami, gulai asam rom, ayam masak merah (ni request dari aku)...
Sayur campur, ayam goreng...kan ke sedap tu....
Makan bersama-sama bila selesai solat jumaat....
Abah sangat berselera...tapi dimeja makan aku kena bebel lagi...topik apa lagi...yang itu jugaklah....

Dan bila selesai semua, aku pun merebahkan diri, terus tertido....
Lena tul aku tido, maklumlah umah kat kampung panas pun, udaranya tetap nyaman....
Ooo ye aku dilanda serangan gastrik....gara-gara tak breakfast....sampai terduduk aku....
Teruk tul, dari malam tadi...tak leh lambat sikit...meragam tak abis perut aku nih....


p/s: Kesimpulannya lelaki pun pandai membebel....
      
     Agak sukar untuk aku melawan rasa yang aku rasa....tabah lah ek...tabah tau.....

2 comments:

alien said...

hohoho
drg risau masa depan anaknye
nak cari org yg boleh jaga anaknye sampai tua , yg sayang anaknya
susah ooo

Aku adalah aku said...

Alien;
Sangat sangat susah woo