Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Monday, November 15, 2010

Perasaan.....

Perempuan jiwanya halus...mungkin ada yang setuju ada yang tidak......
Bagi aku sekental sekuat mana pun seorang perempuan itu, masih lagi jiwanya mudah tersentuh.....
Cuma bagaimana cara untuk kita mengatasi sesuatu perasaan itu berbeza beza....
Lebih baik aku banyak menyentuh mengenai aku tentang perasaan....kalau ada persamaan sila kata setuju....
Bagi aku soal perasaan itu adalah anugerah....
Yang hadir tanpa disedari, menyelusup masuk ke dalam diri....

Ye memang betul aku sangat menyukai sesorang, dan aku sangat sayang seseorang itu.....
Dan perasaan itu aku alami tanpa aku sedari bila ia datang mengetuk pintu hati....
Setiap hari aku akan menjadi resah dan gelisah kerana dia....
Hanya kerana wujudnya perasaan ingin tahu aku tu.... 
Dan tak pernah aku seberani ini bila aku dengan sendirinya mengakui pada dia....
Tapi itu tidak langsung aku harapkan akan merosakkan persahabatan kami....
Walau apa pun penerimaan dia pada aku, tetap dia menjadi sahabat yang baik untuk aku....
Hanya kerana dia sudi mendengar segala keluh kesah yang ada....tidak jemu memberi nasihat dan semangat.....




Tidak aku nafikan, aku merasa lebih rapat dengan dia berbanding teman teman yang lain....
Mungkin kerana dia je yang sudi melayan aku sampai pukul 2,3 pagi.....
Walaupun aku tau kadang dia menahan rasa mengantuk sampai sakit kepala dia dek kerana kerap berjaga....
Dan sangat ketara bila dia cukup menjaga hati aku agar aku tidak merasa kecil hati sikit pun....
Baikkan dia?....mana aku nak cari kawan yang macam ni....
Tapi aku sedar perasaan ini yang ada pada aku tak boleh aku teruskan....
Hanya kerana dia sudah pun berteman......cukuplah aku sebagai kawan....
Dan dia juga menerima aku hanya sebagai seorang kawan...itu pun dah cukup baguskan...
Kecewakah aku dengan pernyataan itu...kalau dulu atau 2,3 hari sebelum ni mungkin aku akan menangis....
Tapi tidak sekarang dan akan datang...no more tears for me.....i will be strong....
Kenapa aku tetiba sekental ini...sejak semalam aku berfikir....dan hanya malam ni aku mendapat jawapan....
Dan aku telah pun siap sedia dengan jawapan itu sejak dari hari pertama aku menyatakan perasaan ku.....

Dan sekali lagi hati aku menjadi kosong, zero atau sebagaimana perkataan perkataan yang sewaktu dengannya....
Cuma sedikit pesanan kepada dia....diam aku bukan bererti aku benci.....
Jauh aku bukan bererti aku lari....
Cuma hanya kerana aku cuba mengubah perasaan ini.....
Kan kita sama sama setuju, tutup saje soal perasaan.....
Biar kita berkawan sampai bila bila....kan lebih senang....

Ye malam ni aku rasa aku kuat, aku lebih kuat....
Mungkin kerana kecewa dah selalu jadi teman aku....
Oleh itu aku dah bersedia berhadapan dengan suasana ini....
Dan aku mengikut kata kamu...yang hanya ingin berkawan dengan aku.....

The End.

4 comments:

Semarak Api said...

Perasaan sedih...kecewa...tu sume dtg dr DIA.Kita tak tahu ape perancangan DIA kn..yg pnting kite cume perlu ingt DIA sntiasa bersama kite!

Chill kak! :)

Aku adalah aku said...

Semarak Api;

Akak sgt2 chill.....

Pencacai Alim said...

aku setuju..halus mulus tulus

Aku adalah aku said...

Pencacai Alim;

Sangat2 halus....sangat2 tulus