Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Tuesday, November 09, 2010

Migrain yang manja

8.11.2010....apa yang berlaku ari ni adalah sesuatu yang amat berat tuk aku....dari pagi aku dah rasa tak enak badan...

6.10 minit pagi..mandi dan menunaikan solat subuh.... aku terbaring diatas sejadah...terasa seluruh badan aku sakit-sakit.....terlena melayang fikiran aku ntah kemana...

7.00 pagi...aku bersiap-siap merapikan diri....turun ke dapur minum air...terus keluar panaskan enjin kereta sekitar 7.30 pagi....bila si comei dah panas aku pun bergerak....

8.00 pagi...destinasi pertama aku singgah..restoran singgahan rasa....dah lama tak singgah gerai pakcik baik hati..rindu lak nak makan kuih bakar dia....kat situ ada je yang tak kena sehinggakan masa parking kete pun aku langgar benteng....macam biasa aku tapau sarapan...supaya tak sakit perut nanti...sambal yang pedas memang aku suka....

8.15 pagi...aku dah sampai ke opis.....bertegur sapa ngan adik-adik di kaunter...terus naik ke tempat aku...bilik dibuka...kepala aku dah mula berdenyut-denyut....

9.00 pagi hinggalah waktu Zohor....cuba terus menumpukan perhatian sekali sekala mengalihkan perhatian...tapi masih juga belum dapat menahan kesakitan.....dan aku dah mula mengeluarkan segala jenis makanan dan air yang aku minum....

2.30 petang....mengadu pada bos besar....bilik ku duduk itu aku gelapkan...bos besar nasihat suh tido dan berehat....cuba melawan rasa sakit itu...masih lagi berulang alik ke tandas...memuntahkan sisa sia yang ada....migrain yang teruk aku alami ari ni...badan automatik menjadi lemah bila aku muntah....kawan-kawan dah menegur muka aku yang pucat dan badan yang sejuk umpama bukan makhluk berdarah panas dah aku ni....di urut oleh seorang kakak, dan menelan panadol aktifast....

5.00 petang...aku gigih kan diri memandu kete...airmata mengalir menahan kesakitan....sakit aku rasakan bagaikan mau pecah kepala aku, bagaikan dipalu-palu badan aku....perjalanan 15 minit tu aku rasakan bagaikan terlalu lama....tak tunggu lama masuk rumah terus ke bilik, muntah lagi....dan tutup semua...bilik jadi gelap dan aku terus tido pengsan tak sedar apa apa pun...sehinggalah terjaga kembali.....

 p/s : Janganlah demam time macam ni....mak ngan abah pun tengah tak sihat ni....tak pegi jenguk pun ari ni....

No comments: