Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Wednesday, November 10, 2010

Negatif ke Positif

Hari ini ada rasa menyampah, marah, sesal dan sebagainya...
 Senang cakap aku tengah negatif.....
Jadi bila aku tengah negatif...aku malas nak bercakap...
Dan bila aku tak bercakap memang sah orang kata aku sombong.....

Kalau aku boleh lari, dan bila aku lari masalah boleh selesai kan seronok.....
Tapi aku tau sejauh mana aku lari masalah tu ikut je mana aku pergi.....
Tak boleh ke kalau masalah tu tinggal je....
Sibuk je kan nak ikut aku kemana je.....

Nape ek aku kena lalui semua ni.....
Tau tak kekadang tak tertanggung rasa.....
Belum tentu lagi bila aku mati semua akan selesai....
Memang sahih aku susahkan orang orang yang tinggal....

Dulu aku rasa aku kuat nak hadapi apa saje.....
Sampai semalam pun aku rasa aku ok ok je....
Tapi nape bila aku bangun pagi ni aku dah rasa tak seronok....
Aku jadi bad mood sangat sangat......
Padahal malam tadi aku tido lena....
Aku tido lena walaupun masa tu perut aku pedih sangat sangat....

Serius aku penat nak lalui dugaan demi dugaan....
Tapi aku tau bila aku cakap macam ni aku salah....
Seolah olah aku mempertikaikan ketentuanNYA....
Ampunkan aku Ya Allah....tapi aku tak kuat lagi....

Hari ni aku rasa lemah sangat...sangat lemah.....
Aku nak lari....ke mana patut aku pergi....tapi aku tau aku tak boleh....
Aku ada dua orang yang paling aku sayang sangat sangat aku sayang....
Pada aku tempat dorang luahkan segala rasa hati....mana la aku nak tinggalkan dorang....
Sebenarnya Mak ngan Abah adalah penguat aku untuk terus hidup....
Tapi orang sakit Mak...terlalu sakit sangat.....hati ini telah banyak lubangnya....
Tak mampu dah rasanya nak tutup darah darah yang mengalir....
Orang terlalu lemah Abah....sangat lemah....tapi depan Abah orang kena kuat....
Sebab orang tak nak Abah terlalu susah hati bila tengok orang begitu....
Tau tak bila Abah ngan Mak sakit orang rasa macam nak gelap dunia.....
Dan apa yang orang paling sedih bila orang tak dapat nak sumbang apa apa.....

Aku rasa negatif sangat ari ni...sangat negatif....
Aku kena cari suis positif....terima kasih Mr.blog sebab relakan aku menconteng kau....
Aku kena cari suis tu...mana suis tu...ye suis tu ada pada aku...
Cepat tukarkan diri aku menajdi positif...moga lapang fikiran aku nanti....


p/s: Dah aku nak cari positif aku....positif ooo positif.....

6 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

herba al jabar untuk sakit hati

Aku adalah aku said...

Brutal;

Tq

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

tenangkan fikiran dan hati ko.

aku rasa itu yang terbaik.


dah.....rileks beb.

Aku adalah aku said...

Reen;

TQVM....aku cuba...

Pencacai Alim said...

macam bateri negatif positif..:)

Aku adalah aku said...

Pencacai Alim;

tak pecaya cuba check