Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Thursday, August 10, 2006

Teringat Dulu Dulu2

Kalau diingat masa zaman sekolah ni memang seronok....banyak citer lawak sebenarnye...Aku memang tak pernah bercinta, tapi sekadar meminati seseorang tu ada la...Org minat aku pun ada jugak..hehehe...Aku ingat lagi ada sorang ni member sekelas aku...dalam diam rupanya dia minat kat aku...itupun member lelaki aku bagitau...yg seronok tu siap suruh aku teka lagi..."Elly(nama panggilan ros tu dah tukar bila sekolah menengah sebab ramai sangat nama sama) cuba ko teka siapa yg suka kat ko?" Aku pun tanya member aku sambil cuba meneka la..."Siapa, sape yg dah buta mata dia tu suka kat aku? Engko ke Jepp?" Masa tu aku kat kelas tingkatan 2...tgh tunggu kokurikulum..."Bukan aku la...awek aku nak campak kat mana?"Aku gelak..."sapelah yg malang tu"Tapi memang aku tak sangka bila dibagitau yg minat kat aku tu yg memang aku tak sangka2...Budak yg paling baik dalam kelas aku, yg paling pendiam...suka kat minah brutal cam aku ni...tapi sape nak sangka kan buah cempedak jadi nangka...Apapun citer budak tu berlalu macam tu je...sebab aku malas nak layan..Pesanan mak ngan abah sentiasa aku ingat..lagipun aku gi sekolah tujuannye utk belajar bukan nak bercinta...aku ada cita2 lain yg lebih penting..cewah....Tapi pada satu hari tu..group kakak senior aku datang jumpa aku..citer la alkisah budak senior lelaki yg aku minat tu...Alkisahnya salah sorang kawan aku tu nama dia aku letak N je la..minat giler la kat mamat ni...aku ingat lagi nama senior aku tu Aznan...mamat ni memang playboy sebenarnye...hitam manis...kategori handsome la jugak...So depa ni mintak tolong ngan aku suruh berlakon jadi awek mamat ni..sebab mamat ni memang dah naik rimas dengan si N ni..aku pun cakap la padan muka dia dok layan semua org lagi...hehehehe..pucuk dicita ulam mendatang...so perancangan dibuat, mamat tu dtg jumpa aku so buatla rancangan...kononnye mamat ni kasi surat kat aku meluahkan perasaannya kat aku...tapi masing-masing sempat pesan lagi kita tak serius tau...ini hanya lakonan...so bila surat bertukar tangan..aku pun cakapla kat si N dengan kekawan aku dan diperhatikan dengan kakak senior tu bahawa mamat ni kasi surat kat aku dan aku pun tunjuk la surat tu kat dia...Kecewa la si N ni..tapi aku dalam masa yg sama kesian jugak, tapi sebab N ni pernah buat hal ngan aku citer pasal aku yg bukan2 kat kakak2 senior yg baik ngan aku tu...Ada ke patut dia kata aku nak rampas si Aznan ni dari dia...tu sebab keluarnye idea jahat dari kakak2 senior tu nak kenakan si N ni dan aku pun setuju je...Ala biasa la tu zaman bebudak..masing2 mentah...Tapi hubungan aku ngan aznan lepas tu berlanjutan sebagai sahabat sehingga aku masuk IPT, kita org masih lagi berhubung dan berutus surat...bertukar2 gambar...Cuma rezeki dia tak sama ngan aku dia keje dulu pastu baru sambung masuk maktab, aku lak lepas SPM terus masuk ITM melaka...aku ingat masa tu aku sakit, dia keje kat singapore..siap hantar aku kad yg kiut2 utk aku...Mmmg sweet la sebenarnye this guy...Tapi aku tak ingat mcm mana leh terputus contact...
Aku ni sebenarnya ada penyakit....perut aku selalu meragam masa aku sekolah...terutama nya bila senggugut...kalau sekali kena memang kena balik umah...kalau kat sekolah tu 1/2 day la aku...teruk aku..sampai tergolek2 sakit...masa tu selalu je aku pikir nak amik pisau toreh perut aku tu..nak tgk apala ada yg buat aku sakit....sampai nak makan pun tak boleh...minum air pun aku muntah...begitula teruknye aku sakit...Memang kalau time sakit macam tu mak akan tido sebelah aku...pernah ada sekali tu sampai 2 ke 3 kali abah ngan mak antar aku gi spital kena injection sebab sakit tak hilang2...tapi masa tu mana nak tau sakit apa...kalau tak senggugut doktor kata aku gastrik...itula penyakit aku...sehinggala masa aku kat ITM aku mengalami sakit yg teruk...maka aku dikejarkan ke spital besar melaka...mula2 suspek appendiks...bila dah masuk dewan pembedahan bila doktor masukkan satu alat macam teropong baru tahu rupanya aku ada ketumbuhan dekat dengan tiub fillapio aku.. sebesar telur gred A...masa tu umur aku baru nak masuk 20 tahun...Seingat aku masa aku kuar dr bilik bedah tu, aku dengar mak aku nangis tengok aku...sebab tiub banyak kat badan aku...ala byk tak byk pun ada tiga je...satu tiub aku masuk air, satu lagi tiub utk kencing, dan satu lagi tiub utk keluarkan darah kotor aku dari ketumbuhan tu la...Actually itu bukan kali pertama aku kena operate..itu kali kedua..kali pertama masa umur aku 12 tahun...tapi kena operate kaki la...aku pun dah tak berapa ingat yg tu...Ingat lagi roommate aku dtg melawat aku kat spital nangis tengok aku..ye la elok2 malam sebelum tu aku ngan depa dok suka ria...alih2 esoknye sakit....kena operate dan tak leh nak bangun kemana2 duduk terbaring je la atas katil...Tapi memang la mak aku citer siang tu aku tepon mak aku menangis2 cakap rindu kat mak ngan abah...teringin nak rasa mak aku masak...padahal semlmnye tu aku dah tepon dah...Mak aku rasa apsal lain benar perangai aku...dia dah rasa tak sedap hati dah...tu yg mak aku nangis tu...sejak dari hari tu kalau perangai aku nampak lain je mula la mak ngan abah risau je...mesti tanya aku kenapa...

2 comments:

Puteri Satu said...

wah ko.....sedih plak aku dengar citer ko nih....tak per....ko tulis pelan2....mesti hilang tensen ko....apa pun..aku sentiasa doa ko akan bertemu jodoh ngan orang yang betul2 sayang ko ya..

Anonymous said...

O.o'.....hai bley knalan...ne taw jodoh ko dtang mcm nie....hehe xD....