Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Monday, August 14, 2006

Seronoknye Hujung Minggu

Hujung minggu baru ni mmg seronok giler aku...hehehe...dapat makan makanan idaman aku....dapat manja2 ngan abah n mak.... dapat mengadu kat abah pasal jari aku yg tak baik2 lagi sakit nih...tak surut2 bengkaknye...
Kul 4.45 petang aku sampai kat umah adik aku aam...belum sempat letak beg..aku terus belek kepala abah...Abah aku ni ada kencing manis...so bila tumbuh bisul melarat la bengkaknye...
sebesar ibu jari aku yg bengkak ni la bisul dia tu..aku tgk dua tiga mata ada...patut la...Abah ni mmg degil selagi tak rasa sakit mmg tak citer kat aku...ni pun aku tau dari adik...sbb aku tepon nak tanya kul brapa nak datang...
So sampai tu aku terus buat plan ngan adik ipar bawak abah gi klinik lepas maghrib...lepas solat asar abah suruh aku tgk kepala dia sebab dia rasa sakit...aku tgk dah berair dah kat tang bisul tu...aku pun tekan sikit2, sampai nanah kuar..sambil tu mulut aku ngomel la...sebab tau je la kalau dah kencing manis...ada kudis sikit pun dah melarat2...
So malam tu lepas maghrib, terus bawak abah gi klinik, aku pun ikut masuk jumpa doktor sekali ngan adik ipar aku...aku pun terus citer kat doktor sakit abah dan jugak pasal kaki kanan abah yg selalu lemah2..so betul jangkaan aku yg semua tu sebab kencing manis dia tu...doktor bagi ubat..tgk dalam 5 hari ni kalau tak ok..doktor kata operate la...hari rabu lak aku nak bawak mak gi klinik...kaki dia pun dok sakit jugak...Actually kedua2 parents aku ni mmg tak berapa sihat lately ni...mak mmg ada darah tinggi, jantung, asma...abah lak darah tinggi, jantung, kencing manis, asma...sedih aku semlm bila tgk dua2 tak sihat..dah la lepas ni mmg diaorg tinggal berdua je...kami semua kat sini...adik yg bongsu pun dah bekerja....
Tapi takpe insyaallah...aku doa diaorg akan sentiasa sihat dan hajat mak ngan abah utk pegi mekah dan nak lihat aku kawin tu akan tercapai...hehehe..bab kawin mmg aku lemah...biasala parents aku bila time tak sihat mula la dok ungkit pasal tu...terutama abah....aku jawab takpela sekurang2nye aku still boleh jaga depa..dan selalu2 balik jenguk depa...kalau bab jawapan mcm ni abah mmg kalah....atau malas nak besoal jawab ngan aku...hehehehe...
Aku syok jugak bila dapat mengulit anak adik aku yg kedua yg baru 2 bulan lebih usianye(nama dia hazim)...tembam dan bulatnye dia.....dah pandai mengagah dah pun.. puas hati aku dapat cium pipi dia yg tembam..lagipun bau baby ni mmg sedap...aku mmg suka...Haziq anak adik aku yg sulung..pun comel...tapi mulut bising mcm aku...suka hati dia je kalau nak cakap apa....(tu mmg ikut perangai aku kata abah)....hehehe...Tapi smlm masa abah dok urut tgn aku...dia sibuk dok hulur kaki dia...Siap ckp "atok tolong jampi kaki abg long, sakit aar" dengan sleng pelat dia tu...mmg suka dengki kat aku budak kecik ni...semlm masa minum petang siap pukul aku lagi sebab duduk sebelah atuk dia...hish..umur baru 3 tahun dah pandai jeles....hehehe..tapi ni la pengarang jantung aku time aku sepi ke sedih ke....bila jumpa 2 org anak buah aku ni mmg aku lupa menda lain....Anak buah aku sebenarnye 9 org semua sekali...tu kalau sekali semua kumpul kat kg...naik pening kepala aku...pantang aku gerak semua nak mengekor..ye la aku je yg tak kawin + adik bongsu aku...tapi biasa la adik bongsu aku mmg malas nak layan anak sedara dia..dah anak bongsu....mmg nak runtuh umah parents aku kalau semua tu ada...ni tunggu la kalau hazim dah mcm haziq...mmg pengsan aku....hehehe...

4 comments:

RaFFLeSiA MeRaH said...

syoknyer aku dengor ko nyer family, bahagia jer kan...tu lah untungnyer ader adik beradik ramai ni...cam aku, pandang kanan adik aku, pandang kiri adik aku...skrg ni jer pandang kiri kanan nampak dinding...wakakaka....apepun ni dah jadi peredaran hidup..kalau kita fikir2 kan, kejadian tuhan ni cantik sesgt...teratur jer kan..cuma kita jer yg kena pandai meng'handle'kannya...

Aku adalah aku said...

hehehe...ko pun boleh jadi family aku jugak...

Puteri Satu said...

akak aku tu...saje nak tengok dinding..aku ajak dok ngan aku jual mahal...tak nak...

Sian mak abah ko kan..memacam penyakit ada kan...aku mak aku tu..alhamdulillahla takat ni...tak de la penyakit serius2 tuh..takat sakit2 pinggang jek...ko sabarla ya....jaga orang tua ni tak lama mana....diorang jaga kita dah berpuluh tahun kan...time dia ada ni ler ko jaga dia bebaik..ya tak...

Aku adalah aku said...

betul tu....aku rasa tu ada hikmah kenapa aku tak kawin lagi...allah suruh aku jaga mak ngan abah dulu