Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Monday, August 28, 2006

Cerita Ceriti.....

SELAMAT PENGANTIN BARU
Selamat pengantin baru utk Nana...sorry akak tak pegi kenduri kat Ipoh ngan kat Muar...masa Nana buat kenduri kat Ipoh akak dok kalut ngan abah akak yg tak sihat tu...Kat Muar lak...tak dapat pelepasan dari bos akak...sorry ye Nana...anyway hadiah dah beli dah...nanti Nana leh guna selalu...ish...serba salah aku sebenarnye...kesian kat Nana..beria2 suruh aku datang..tapi aku dah cakap awal2, kalau takde aral aku mesti sampainye...harap2 dia faham la...
ABAH DAN MAK
Insyaallah hari minggu ni elly jumpa mak n abah...boleh dikatakan selang sehari aku tepon diaorg...mak citer kaki abah makin hari makin lemah....risau aku...ari jumaat tu bila abah pegi spital nak cuci luka dia tu, tiba2 abah jatuh...kata mak kaki dia terkedu...kesian abah...nasib baik ada umat yg sudi menolong...betul la kata kak ngah mak dan abah dah masuk peringkat uzur...pada kak long aku tak pernah citer pon...ntah kenapa malas je nak bagitau dia...mak cakap abah mmg takde selera makan langsung...hari2 makan roti or biskut je...masa2 macam ni aku mula berfikir sempat ke aku nak hantar mak n abah ke mekah..selalu aku berdoa moga allah bagi aku peluang utk aku...lately ni mmg aku terasa sayu sangat...bila tgk gambar abah n mak yg aku letak dalam bilik aku...airmata aku mudah sgt mengalir...semlm riba kak yatie jadi mangsa air mata aku...



MAKDE
Aku tepon makde...sekadar bertanyakan khabar....ni la makcik yg banyak jugak jasanye pada aku...yg jaga aku ngan aam masa kecik2 dulu...tapi sejak makde kawin..aku rasa aku jauh dari dia...tapi walau lambat jodoh makde, makde kawin jugak akhirnye...cuma walau pun ada kisah2 duka dalam perkahwinan makde, aku tetap bagi semangat tiap kali aku tepon...makde pernah cakap pada aku...kenapa aku tak pernah halang bersungguh2 masa makde cakap nak kawin...bagi aku makde ada hak atas hidup dia..sapela aku utk menghalang...apa2 pun aku harap makde akan terus tabah menghadapi dugaan...pada makde aku nyatakan allah sentiasa ingin menduga hambanya yang dikasihi...



HAZIQ DAN HAZIM
Hari sabtu aku jumpa anak buah aku ni...haziq dah makin keletah..hazim lak dah pandai merajuk bila terlambat bagi susu....hehehehe...bila petang dalam kul 6.30 aku nak balik...haziq dah standby kat pintu umah..."makde nak ikut...."alahai nak runtun hati aku mendengarnye...last2 dia ajak pakcu dia main bola kat tangga umah..takpe asalkan dia tak nangis...Kalau aku tak tinggal sesorang hari tu dah lama aku bawak haziq..tapi sebab aku sesorang je kat umah..malas nak bawak dia sama...lagi pun aku nak study..



KUKUR
Ni apa lak tetiba timbul citer pasal kukur ni...ari tu aku tgk tv, tak ingat rancangan apa..ada tunjuk kukur..engkorang tau tak kukur? ala alat yg digunakan utk kukur kelapa...aku pernah merasa guna kukur ni...dulu2 masa sekolah...ingat lagi aku selalu rasa tension bila mak suruh kukur kelapa...ye la leceh sebab amik masa...kekadang tu aku siap nangis..tu bukan apa tu aku malas...kalau dengar mak nak masak gulai lemak je..aku dah start tension dah...tapi kalau abah ada, abah yg tolong buat..hehehe..tapi sekarang ni susah nak jumpa umah yg ada kukur ni..semua dah pakai mesin dah...tapi la ni kalau ada org suruh aku kukur kelapa guna alat tradisional ni aku tak tension dah...aku suka...sebab sambil kukur tu aku leh berangan...hehehehe...

2 comments:

RaFFLeSiA MeRaH said...

wakakaka...ko ni memang kuat berangan la elly, aku rasa tiap kali ko nak tido mesti panjang ko berangan ekk...aku lak kalau kuat berangan jerawat aku timbul berketul2 tu, tu yg aku maleh nak berangan...muahaahah...duk kukur kelapa pun ko nak berangan, silap2 kang tgn ko yg ko kukur same...aku pun penah guna kukur masa kecik2 dulu...tapi x silap aku, benda alah tu still ader lagi kat umah mak aku kat kg...

Anonymous said...

kalu seblom tido tu tgk tahap ngantuk aku..kalau tak ngantuk sgt panjang la angan2 aku...wakakaka