Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Friday, August 18, 2006


Saje je aku letak gambar Siti ngan Datuk K...untuk tatapan peminat2 siti yg baca blog aku ni..
Semalam malam aku bawak mak n abah pegi klinik...mula2 doktor check mak dulu..dah bagi nasihat n ubat apa utk makan pastu giliran abah lak...masa doktor dengar jantung mak tu..mmg bunyi jantung da tak sekata...lebih kurang macam ni la bunyi dia..dup..dup..dupdup...mcm tu la...actually dulu mak pernah kena pegi IJN...tapi lepas2 tu doktor dah tak panggil utk follow up..


Abah pulak bila doktor tgk bisul tu..so doktor terus bagi tau nak kena belah...aku ada sama masa doktor belah bisul tu...punyala banyak darah yg kuar..yela kat kepala kan...kesian abah...ketar2 kaki dia tahan sakit...doktor bagi bius tapi tak banyak..sikit je...sebab doktor takut abah kena strok...doktor tu citer ni first time dia tgk org kencing manis tumbuh bisul kat kepala...first case la dia tgk...Tapi alhamdulillah pagi ni masa aku pegi keje tadi abah dah okay dah sikit...cuma mak pulak demam selsema...tapi dua2 tu dah tak sabar nak balik raub umah diaorg...


Anyway aku berterima kasih pada doktor yg rawat mak ngan abah malam tadi...baik dan peramah..at least byk jugak tips yg doktor tu bagi sebagai pedoman masa akan datang...bukan apa, tak selalu kita leh jumpa doktor mcm ni...masa dia dok belah bisul abah pun lembut je...abah pun puji tak kasar langsung....syukur alhamdulillah...

Aku lak mcm biasa la...dah balik dari klinik...duduk kejap...agaknye masa tu dalam kul 11.15 mlm...abah ajak gi mamak...biasala abah tak sihat mcm mana pun kalau gi kedai mamak sihat je...tapi sebab teringat abah makan sikit je...so maybe kalau makan capati ke tosai ke apa ke kat kedai mamak tu dia ada selera...hmmm..betul sangka aku...abah mmg laju je makan..so aku, adik aku ngan haziq dan abah berempat dok melepak kat kedai mamak semlm...aku tak makan la..sebab dah kenyang..tapi haziq...si kecik ni pun makan jugak...hish mmg budak ni kalau ngan atuk dia ajak makan apa pun laju...
Hmm..petang ni aku ponteng kelas..ye la nak bawak abah gi cuci bisul dia tu...kalau tak nanti sape yg nak bawak...adik aku aam keje..adik aku yg bongsu mana ada duit dia nak bayar..hehehe..baru start keje...takpe bagi aku, aku rela abihkan duit utk mak dan abah dari aku membazir ketempat lain..lgpun tak rugi nak belanja perents kita...rezeki murah...tak pecaya cuba engkorang ingat2 balik..makin kuar byk..makin banyak masyuk...hehehe...
Crying 2Esok pagi mak ngan abah nak balik dah...tak sabar2 dah diaorg nak balik...tapi aku tak ikut..adik aku izhar(yg bongsu) dia yg hantar...sedihnye...sebab ari isnin aku ada exam..paper yg paling aku benci tapi terpaksa amik...company account...susah siot...so weekend ni terpaksa la aku menelaah....itu azam aku la..sebab aku tak nak gagal paper ni...aku nak cepat grad....






1 comment:

RaFFLeSiA MeRaH said...

ko ni memang anak yg baiklah elly, besar ganjaran ko terima nanti, takkan sia2 ape yg ko buat utk mak ayah ko selama ni, bukan sumer org leh buat ape yg ko buat tu...