Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Monday, October 16, 2006

Hari sabtu baru ni aku telah berjaya mencari baju raya utk aku...2 pasang...kaler baju yg mmg aku minat...walaupun baju kurung biasa cukupla utk aku yg mmg sedia simple ni...mmg mula2 aku mmg takde niat nak beli baju raya pon...tapi bila pikir2 baik aku beli gak at least bila aku gi tempat baru esok koleksi baju aku byk sikit...nasib baik ada kaler yg aku suka...kalau tak harus aku tak belinye....Tak tau la naper raya tahun ni aku jadi sebak, kekadang mood pon takde...maybe aku tak leh nak enjoy sgt kot...ye la lepas raya aku ada final exam utk final year aku...insyaallah aku grad ler tahun...aminnnn....


Ari sabtu aku dpt jugak ler berbual ngan dia.....rasanya dah 2 minggu kami tak bertukar khabar berita....Ntah mcm mana sambil aku tunggu hsmate aku yati kat opis dia...aku dok belek tepon n saje je aku tekan no tepon dia....aik ada ringing tone...dia pon terkejut sbb dia baru je onkan tepon dia...hehehe...mula2 tu aku usik jugak dia aku kata ada org bgtau aku....dia ckp tak leh jadi ni...dah pandai psg spy ye...aku gelak n bgtau gerak hati ler tu...padahal dia baru ura2 nak tepon...so berbual dlm 15 minit...citer apa yg patut...luah apa yg patut...letak tepon...aku gi shopping...ptg tu aku gi berbuka kat secret recipe ngan yatie di SACC..sbb dah janji lama nak belanja dia....tghhari tu dah book tempat siap2...kononnye rasa confiden je leh sampai awal...last2 kul 7 gak kami sampai....kesudahannya satu jam menunggu makanan sampai...order kek dulu...laju je kitaorg makan kek tu...ye la lapar giler...sambil tunggu tu kitaorg gilir2 gi solat maghrib dulu....pastu tika aku turun dan sampai balik kat secret recipe...tgk yatie tgh enak menyuap makanan....hmmm...baru sampai makanan yek yatie...punyer la lapar dia...laju gak dia makan...lepas makan, jln2 kat SACC...round2...pastu balik....


Esoknyer lepas zuhur aku ngan yatie gi giant sek.13 beli bahan2 utk masak...tau2 je ujan lebat...hish...dah ler nak gi ampang umah yatie...kononnye nak masak...dah janji ngan mak yatie utk masak...sajer je la kan..dah lama gak aku tak masak....So menu kitaorg ari semlm di rumah mak yatie ialah tomyam campur, telur bungkus, sambal tumis udang, taugeh ikan masin goreng...meriah gak ler....abis beli brg dlm kul 3.30 kat giant..tapi terperangkap kat giant tu nk dekat sejam....yatie gi amik kete aku nunggu kat entrance..dr hujan lebat sampai hujan dah berenti..baru ler yatie berjaya sampai depan aku...punyer la teruk jam dlm giant tuh...On the way ke ampang pon hujan lebat gak..jam lak dah...tapi akhirnya kami berjaya gak sampai dlm kul 5.00++..terus masuk dapur letak brg2 nak masak...tukar baju...dan aku pon memulakan operasi sambil dibantu yatie...sempat gak yatie tanya aku mcm mana aku still lagi leh ingat nak masak padahal mmg dah lama sgt aku ni tak masuk dapur...hehehehe..aku jawab tu semua semula jadi ler....aku pon main letak je janji ada rasa ada rope masakan yg aku nak masak tu...hehehe...akhirnye tepat jam 6.45 kami pon selesai masak semua masakan tu...oooopss lupa lak..sambal tumis udang maka yatie dah masak dah...masa kitaorg sampai mak dia dah start menumis dah....hehehehe..nasib baik sempat masak...kalau tak haru rasanye....

p/s:longlai tul aku rasa bdn aku ari ni......

15 comments:

13may said...

wah wah wah...rajinnya memasak...
lain kali ajak la saya sekali...ngeh ngeh ngeh...

RaFFLeSiA MeRaH said...

ko gi ampang rupenyer yerk, nape ler x singgah jenguk aku, singgah2 kan buah ker kat aku ker, muehehehe....sian aku, x der org lawat aku....

Aku adalah aku said...

13may:ingat nak ajak ari tu....tapi ingat je la...hehehhe..takpe nanti lenkali..insyaallah...

RM:bukan tknak nyinggah...naik kete org lain..yg drive pon org lain...nak singgah tapi kang takleh lak ko jumpa bf ko...

ZaKiN said...

woitt.. ko gi ampang tak cakap aku gak. aku ada kat cahaya la.. huhuhu!! aku kalo bab makan sambal tumis udang.. aku makan sambalnya saja.. udangnya tak la weyy.. aku tak makna udang.. ekkekeke

Sunan_Jati said...

maniq kalu xnak udang hulur mai sj akt aku.. aku mau.. samabal amik kat hang semo ok.. cantikla kiter nie sedondong yer.huhuhuhuhu

elly ajak la aku sama.. cian akt aku.. huhuhuhu!

debikdebuk said...

kat Pahang tahun ni dan longlai gak. Apa taknya.. orang tunggu LailatulQadar, tapi ada yang tunggu LailatulKAMDAR (Kamdar baru bukak awal ramadhan baru ni)

Aku adalah aku said...

MK:Ko cuber citer kt aku mcm mana aku nak contact ko....hehehehe..takpe nanti aku pakat2 ngan RM jumpa ko...kita berkumpul dgn semua org pahang...RM tu pahang gak tu...

Sunan:nanti ajak MK,13May semua sekali kita gi makan ramai2

Debik:Hehehe...tunggu lailatulkamdar yek..tapi mmg nak dekat hujung pose nih longlai je rasa...sedih lak ramadhan nak berakhir dah...

debikdebuk said...

elly;
aku rasa macam cepat je rasa ramadhan tahun ni.

Anonymous said...

besh kang masak sendiri.. errr... beli baju raya 2 helai.. ni baju raya ker, baju keje.. he..he...

Aku adalah aku said...

Debik:mmg terlalu cepat rasanye...bila cuti?

LB:mmg puas bila msk sendiri..lebih2 lagi bila org suka mkn apa yg dimasak...2 in 1 baju tu sebenarnye...hehehe

Sunan_Jati said...

Ha..2 in 1 baju per tuh .. xphm la...

13may said...

ahha la...baju apa 2 in 1 tuh??? Takkan baju ujan kot???

Sunan_Jati said...

heheheh... xtaula... mungking baju mandi kot... swinmming suit.. x tahula nk teka dah.. blurr.. jadi nk blek x bleh ujan... huhuhu~!

Sunan_Jati said...

UPDET... ATAU TGH SBUK KEMAS UMAH DAN BAUT J\KUIH RAYA PER?

Aku adalah aku said...

13May & Sunan:2 in 1 tu maksudnyer baju keje plus baju raya...hehehehe..konfius lagi ker?

Sunan:Takleh nak masuk blog ler...nak update pon tak boleh....