Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Friday, October 13, 2006

Cerita Raya...Cerita Resign...

Hari ni dah hari yg ke20 kita berpuasa...aku bila time sahur je la ni mmg tak makan dah..aku makan kurma je....minum teh o panas...cukup itu je...bukan apa rasa kenyang makan masa berbuka tu masih terasa....perut aku ni lain sikit...kang paksa2 jadi lain lak...mula ler nak meragam...kalau kat umah kat kg....aku mmg makan ler jugak...sbb mak tau mcm mana nak tarik selera aku...hehehe


Seminggu je lagi keje..pastu umat islam semua akan mula bercuti dan menyambut raya...aku ngan adik yg bonsu je nampak gayanye balik beraya....yg lain2 balik umah in law diaorg...sunyi ler raya tahun ni...kalau tak mesti riuh rendah ngan sore2 anak sdara aku yg tak seberapa ramai tu...pagi2 lagi depa dah bangun...lagi awal dari aku....pastu dah berbaris2 utk disiapkan...walaupun mak ayah diaorg ada....pastu acara berbaris bersalam..mintak ampun dari yg tua hingga ler yg muda...pastu acara berbaris yg palin budak2 suka....duit raya....aku dulu kalau time dapat duit raya ni aku suka betul...siap kira2 n bandingkan ngan adik2 aku yg lain...mcm biasa aku selalu dpt lebih...hehehehe...


Ari ni bos aku buat announcement dekat staf2 yg aku dah resign n bulan ni adalah bulan last utk aku....mmg ler mana yg tak tau tu terkejut...mana yg tau tu sengih je le...tapi aku tgk muka bos aku mmg le monyok je...ye lah selama ni beban bagi 2 ngan aku...lepas ni dah bertambah 2 kali ganda...ganti aku belum dapat lagi....tadi ada interview....tapi nampak gayanye mmg tak amik ler budak tu...bos aku kata mcm pendiam je...tak mcm aku byk cakap...hehehe..mmg aku ni byk ckp pon....dah dr kecik aku mcm tu....hehehehe....susah ler nak ubah perangai aku yg peramah ni...silap hrbulan ada gak yg jemu dengar aku bercakap....hehehehe...aku rasa cukup ler n3 aku takat ni jeh....lenguh dah menaip rasanyer....

17 comments:

13may said...

hi..just dropping by from Laddyberd's...

selamat hari raya...err..baju raya dah beli?

ps: nak duit raya, jemput mai umah saya:)

Aku adalah aku said...

Baju raya blom beli2 lagi...baru nak mencari...mmg nak pon duit raya..mai la sini alamat umah....

Anonymous said...

oo 13may,jemput elly jeee..hehe..raya kat ner ek?nak pi beraya nih..

13may said...

aiseh...lupa plak nak jemput lizaleen...soriiii...
hmmm..mcm ni laa..biaq saya pi umah lizaleen ajer la raya nanti..okeh?

ps: elly...kita pi dua orang yea:)

Aku adalah aku said...

boleh...liza boleh ka saya pi umah...13may nanti kita pi sama2 naik gerek....

ZaKiN said...

uikss.. kuat bercakap upernyer.. patut bos sayang.. huhuhu.. aku nak beratur depan rmh ko nih nak mintak duit raya.. wakakaka

Anonymous said...

oooo.. "mulut banyak" rupernyer.. patutla boss sayang.. orang banyk cakap nie, banyak idea..

ooo... nak g raya umoh lizaleen ekk? ikutttttttt!

13may said...

laddyberd nak ikut ker???
boleh2...sila2....kita ajak sunan jati sekali yek??? cisss!

Aku adalah aku said...

moh kita buat rombongan ramai2 gi umah liza....

MK: utk ko aku bukan bg setakat duit raya....ngan kuih raya sekali aku bagi...hehehehe...jln raya ko nak tak? (jgn marah aku gurau je)

Sunan_Jati said...

hi elly nice entry nie.. aik...
ada 13mei jugak.. hapagas.. betui dier nie ader aura apala samapai aku pegi mana pun dier ader... aergh....
hi.. laddberdf... nk pi raya umah hang bleh.. pehtu bleh ajak hang singgah umah elly jap hehehhehe(potong line 13mei )
huhuhuhuh

13may said...

Cisss sungguh Sunanjati nih...

Aku adalah aku said...

kepada semua2 kat sini jemput la bertandang ke umah elly raya ni....jemput dtg jgn segan2.....sunan, laddyberd, 13mei meh kata2 sama2 beraya...

aNIe said...

Kalau kak lady...tiap2 tahun memang beraya umah mertua ...tak penah miss...lepas sembahyang raya baru balik umah bapak....rumah mertua memang ramai...cucu mertua aje dah nak 30 orang...nasib baik yang tidur kat umah mertua cuma 4 keluarga aje...kalau tak mau berbaris kat depan bilik air...

Aku adalah aku said...

KL :mesti meriah tu....ramai tu..budak2 ler yg buat meriah suasana sebenarnye...

13may said...

lagi meriah kalau saya berbaris sama kan:)

Anonymous said...

Hi all. How are you?

Anonymous said...

Delete shis text plz. Sorry