Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Wednesday, September 06, 2006

Nak Cerita Sikit....

Hujung Minggu...
Hujung minggu seperti yang aku plankan aku ngan adik, izhar dan SIL serta haziq dan hazim bertolak pulang ke raub....aam lak kul 6.00 baru bertolak pulang...mcm biasa sejak adik dah keje kat sini dia telah menjadi mangsa aku utk jadi drebar tak bergaji hehehe....so setiap kali nak balik kg aku akan tepon dia ajak balik sama..aku leh jadi mem..hahahaha...Sampai kat raub dalam kul 3.15 petang..mcm biasa lepas salam ngan mak n abah, tukar baju dan jeng jeng jeng..aku terus tuju tempat favorite aku dapur...tgk ada pajeri nenas dan ikan masin goreng....waahhhhh...sedapnye aku makan...tak ingat org lain dah...hahahaha....bila perut dah kenyang dengan suasana yg nyaman dan sejuk (biasala raub, kalau dah musim hujan dah rasa mcm duduk kat cameron lak)....mata aku dah jadi bertambah berat...maka disebelah hazim baby manjaku aku tido...yg lain2 dah kuar gi bandar cari durian....aku mmg tak amik port ngan buah durian...tak makan sangat...maka tinggal lah aku ngan mak dan hazim kat umah....baru nak rasa aman jap..tup tup depa dah balik dari bandar n hero malaya masa kini si haziq telah membuat kacau...tensionnye aku tak leh nak tido lena...

Esoknye bila pagi..aku rasa dalam kul 7.30 (aku cuti solat, so bangun lewat)...sayup2 dengar sore mak tanya aku nak makan apa pagi ni...dalam erti kata lain...mak suruh aku bangun gi pasar la tu....aku bangun n tanya mak..."Drebar org dah bangun ke?"..."Tido balik lepas solat"...aku pun terus jenguk bilik adik tutup kipas...n panggil dia kuat2 suruh bangun...hehehe...siap aku mandi, siap2 sambil tu tanya mak nak beli lauk apa..."Apa2 je la, beli je nanti mak masak"..aku pun pegi pasar, hero malaya tu ikut sama...aku dah siap mandikan dia...kul 8.30 aku dah sampai pasar...beli apa2 yg patut...balik umah...mak kata aam nak makan nasi minyak...nasib baik aku dah beli ayam...so abah masak nasi minyak n mak masak ayam kurma...aku dan SIL cam biasa dilantik menjadi assistant...sambil tu amik resepi..nanti nak cuba buat lak....abah ada jugak tanya aku, agak2 aku leh tak masak nasi minyak ngan ayam kurma tu...aku ngan confidennye jawab boleh, tapi tak tau la jadik ke tak...hehehehe..Apa2 pun mmg power dan ada "kick" lar nasi minyak dan ayam kurma tu...hehehe...saper yg tak kenal n tak tau mak n abah punyer masakan....mmg ramai dah tau...kekadang org nak kenduri kawin pun ada gak tempah suruh depa masak..tapi mak n abah tak larat....kitaorg pun tak kasi...cuma utk sedara terdekat je dorang terima....




Permulaan Minggu....
Hari isnin aku ngan malasnye siap2 gi keje....start enjin keter..bukak gate, undur kete pastu turun balik tutup gate...apa yg aku nak citer kat sini aku telah tutup gate tu dan hampir mengurungkan diri aku balik dalam pagar umah...ha tu ler berangan lagi...aku toleh kiri toleh kanan buka balik kunci pagar n terus tutup n naik kete..terus pi keje....dalam keter aku gelak sorang2..malunye aku kalau ada org nampak...muda2 lagi dah nyanyuk dah aku ni...wakakakkaka....tghhari seperti yg dijanjikan aku jumpa abg angkat aku yg dtg jauh dr kelate...hehehe...pi makan n borak2 n sempat jugak la abg angkat aku memuji aku...cewahhh..si "RM" tau apa kah bentuk pujiannye....hehehehe...apa2 nak ucap terima kasih kat abg sebab selama kenal ni byk bagi nasihat2 berguna utk aku n sudi belanja makan lak tu...dah la dtg sini...patut aku yg belanja..ni alih2 dia lak belanja...hehehe....



Petang aku ada klas sampai kul 9.00 mlm...sambil tu sempat gak dok sms ngan yatie ajak lepak kedai mamak lepas klas...Favorite port aku ngan yatie..Rafi Bistro sek.13....dalam klas mata aku bagaikan ada batu atas kelopak mata..tak leh nak bukak rasanye...terus sms ngan "RM"...sambil tu mata dok tgk cikgu aku ngajor sambil jeling kat phone...hehehe...Actually aku abih klas awal mlm tu..so terus cal yatie aku dah on the way pegi opis dia..sampai je terus gi mamak lepak n makan2...pastu borak2 n balik dlm kul 10.30 sampai kat umah...mandi2 lepak ruang tamu...tgk tv sampai kul 1.00pg...pastu baru la aku lelap....apa2 pun sebelum tido aku dah siap2 iron uniform aku....bukan apa aku mmg tak suka kelam kabut bila bangun pagi....n kalau tido pun aku leh tido ngan lena..tak yah pikir pasal baju ke pasal apa ke..at least aku bangun pagi kepala aku lapang je.....

5 comments:

debikdebuk said...

kat raub??? 2 orang abang aku sekolah sains raub dulu. Anyway, thanks sebab lawat blog hari tu.

RaFFLeSiA MeRaH said...

elly...aku tunggu nasi minyak yg jenis org ramai leh dtg umah ko tu...hehehehe...time tu nanti ko kena make-up, pakai baju lawa2...haa, yg tu aku duk tunggu tu...

Aku adalah aku said...

debikdebuk:sekolah sains raub?mesti diaorg kenal ngan makcik aku...ur welcome...selalu2 la melawat blog sini...

RM:hehehe...eh bukan ke ko dulu ke?

aNIe said...

Hai elly...salam kenal dari kak lady...memang seronok duduk kat kampung...suasana nyaman ..sejuk mata memandang.

Kalau kat kampung kak lady...paling suka suasana pagi dengan kicauan burung dan mentari pagi yang terbit nampak dari celahan pokok getah...dan sawah padi indah mata memandang...

Alamakkkk....rindunya.........

Aku adalah aku said...

Kak Lady:Mmg best balik kg kak...kalau lama tak balik rasa cam resah gelisah je...Cantikkan pemandangan kat kg....anyway tq coz sudi singgah..selalu2 la dtg..