Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Friday, July 23, 2010

Seronok ke Hidup Bujang??

La seronok ke hidup bujang nih?? Seronokkkk...itu kata aku....orang alin aku tak tau la...sebab macam aku nih bila aku nak keluar, bila aku nak balik, mana aku nak pegi, mana aku nak makan, kawan ngan sape, tu semua keputusan aku sendiri...tak yah nak tanya sesape, tak yah nak mintak izin sesape...hehehehe...tapi sebenarnya sebagai manusia diberi peluang untuk mencorakkan kisah hidup kita dari satu kanvas putih sampai la mempunyai warna-warna yang digabungkan untuk menjadi corak dalam sebuah kehidupan...

Bagi aku apa yang aku paparkan ni adalah satu pengalaman indah, pahit, manis, masam dan kelat yang mana ingin aku simpan dalam blog yang simple ni supaya aku sentiasa ingat apa yang pernah terjadi dalam kehidupan aku sehari-hari ni....aku ni sebagai manusia kekadang pelupa mengalahkan org yg dah tua sangat....jadi bila aku nak ingat apa yang pernah terjadi kat keliling aku, so aku boleh la rujuk blog aku nih....

Hidup single ada juga kelebihan ada juga kekurangan....bagi aku, aku tengah berada dalam 'comfort zone' yang mana aku rasanya lebih senang hidup tanpa komitmen...eh saper kata aku tak nak teman...aku nak...cuma untuk satu kehidupan yang perlu komitmen aku tak yakin aku mampu....susah ke nak cari teman...teman ada banyak kategori, yang mana satu? Teman untuk suka-suka, teman istimewa atau teman untuk selamanya? Aku tak nafikan aku ramai teman....tapi teman yang untuk selamanya tu je masih belum aku jumpa...bagi aku, aku macam takde luck untuk betul-betul bercinta...kenapa? Adik-adik aku cakap aku ni memilih, kekawan rapat aka kawan baik aku cakap menda yang sama...mana ada aku memilih...siapa la aku tuk memilih, cuma diaorang tu semua yang tak nak pilih aku...aku ni tak layak pon nak memilih....Memang tak dinafikan bila lihat mereka yang terdekat dengan aku dikeliling aku ni ada family, ada anak-anak....aku cemburu...tu lah aku cakap sape kata seronok hidup single, memang tak seronok cuma aku rasa selesa hidup begini wat masa ni...

Aku cemburu ke? Eh aku ni kan manusia, memang la jauh disudut hati aku ni perasaan cemburu tu ada terpalit....harus tak cemburu,kalau mak ayah aku dulu sedang umur aku ni, anak-anak dah ada kat sekolah rendah...aku sampai la ni bayang anak pun takde...ye lah macam mana nak ada bayang anak, kalau bayangan calon suami pun takde...tapi bila aku fikir-fikirkan hidup macam ni sekurang-kurangnya bila aku balik umah aku takde la sibuk nak layan penat orang lain, hanya aku perlu pikirkan layan penat aku..tak payah aku nak pikir ari ni balik nak masak, nak kemas umah, nak gosok baju dia, baju aku...cukup aku pikirkan pasal aku je...amboi amboi...pentingkan diri nampak...bukan aku pentingkan diri....macam aku cakap tadilah aku tengah syok ada dalam 'comfort zone'....

Tapi bila hidup berkeluarga, hidup berpasangan at least kita ni ada juga tempat nak mengadu selalu-selalu...tempat nak merengek-rengek...tapi aku rasa tu semua sementara je kot...sometime we will say "give me some space"...bila ada suami, tak semestinya suami tu betul 100% yang macam kita harapkan..bila ada anak-anak, sometime boleh jadi teman gaduh macam kita gaduh ngan kekawan jugak..tambah bebudak sekarang ni...bijak-bijak bila bab menjawab ni...bila tengok kekawan aku yang memang rapat bangat...aku rasa macam boleh dibukukan kisah hidup kitaorang....aku, dia, dia dan dia memang ada kisah hidup kitaorang yang bagi aku unik, tiap kisah hidup kitaorang memang ada tergolong dalam setiap satu kategori yang ikut teori aku sendiri untuk dikategorikan..tapi aku tak tau la orang lain macam mana...tapi apa yang aku tau memang takde perkara atau kehidupan yang benar-benar sempurna...cuma kita sebagai manusia macam aku kata awal-awal tadi pandai-pandailah nak buat corak yang macam mana....

p/s: masih lagi menghitung hari......

No comments: