Nak tengok klik aje

exclusivemails.net

Monday, July 19, 2010

Setelah Setengah Tahun Berlalu.....

Setelah setengah tahun berlalu, aku masih lagi disini...tapi dalam tempog setengah tahun ni dah terlalu banyak dugaan yang aku lalui....terlalu pendek aku rasakan dengan masa-masa yang berlalu...Lepas satu, satu dugaan yang dilalui...dan aku sedar dugaan yang diberikan adalah semata-mata bagi mengingatkan aku supaya sentiasa kembali taat dan sujud pada yang SATU...Allah yang maha berkuasa, mencipta segalanya dengan segala satu kisah dan hikmah yang tersembunyi disebaliknya....

Pada akhir tahun 2009, kami sekeluarga diduga, abah yang disayangi terpaksa melalui satu pembedahan, hujung jari kaki terpaksa dibuang akibat sakit kencing manis yang dihidapi sejak berumur akhir 30an...(aku dah lupa umur yang tepat)...Kemudian dugaan datang berkunjung lagi untuk kami sekeluarga, kira-kira seminggu selepas bercuti tahun baru cina, Mak pulak telah diserang strok sehingga menyebabkan dia tak boleh berjalan...Kira-kira hampir 2 bulan jugaklah mak tak boleh bangun untuk melangkah hanya mengharapkan kami anak-anak untuk membantu...Namun begitu aku bersyukur kerana dikurniakan dua orang adik lelaki yang sangat tahu akan apa itu tanggungjawab...sikap mereka yang boleh ku anggap sebagai lebih matang dari aku sebagai seorang kakak amat-amat aku sanjungi....

Tak usah lah aku ceritakan kisah pahit yang ada sehingga mengguris perasaan kami sekeluarga, juga kisah aku yang hampir kehilangan kawan yang rapat hanya kerana kita sebagai manusia yang lumrahnya sentiasa melakukan kesilapan dan kekhilafan dalam hidup...

Kini aku diduga lagi..baru je rasanya aku ingin melalui kehidupan yang mula kurasakan stabil, gelora dugaan sekali lagi melanda...ya mungkin ada yang menganggap apalah sangat dugaan tu kalau nak dibandingkan dengan yang lain...aku coretkan hanya sekadar ingin berkongsi rasa hati yang pada saat aku menulis di blog ni, bercampur-campur....aku ada cita-cita yang ingin aku penuhi, aku ada perancangan yang perlu aku capai matlamatnya, tapi malangnya ia terpaksa terhenti seketika bila aku mengalami masalah kesihatan...kesakitan yang aku alami, hanya diri ini saja yang tau betapa aku terpaksa melawan rasa itu, tidak melayan rasa itu...InsyaAllah pada 26 Julai nanti aku akan menjalani pembedahan bagi memastikan kesihatan aku akan kembali pulih seperti biasa...

Kepada keluarga, teman-teman terima kasih diucapkan atas sokongan dan semangat yang diberikan...kalau tak kerana ni, aku rasa blog aku ni sampai bila-bila bersawang, berhabuk seperti dulu...InsyaAllah aku akan mula menulis di blog yang kini telah ku touch up menjadi satu wajah yang baru...

1 comment:

Enal said...

Good luck... harap smuanya b'jalan lancar... :-)